Съгласно прогнозите, до 2050 г. около две трети от населението на Земята ще живее в градовете. При тази нараснала гъстота на населението ще се промени и начинът, по който хората ще се придвижват и ще се снабдяват със стоки за ежедневна употреба. „Автономните и електрическите превозни средства ще играят ключова роля в най-близко бъдеще, например под формата на роботизирани таксита или транспортни средства за хора и стоки, които ще се използват наред или дори ще заместят обществения градски транспорт в сегашния му вид“, коментираха за ДигиталнаИндустрия.bg от Шефлер България.
Високотехнологичната компания Schaeffler създаде и развива концепцията за градска мобилност Schaeffler Mover. Тя включва компактен колесен модул, в който са съчетани елементи на шасито и задвижването, които позволяват напълно автономното управление на автомобила. Този модул, наречен Intelligent Corner Module, може да осигури маневреност на транспортното средство и комфорт на неговите пътници. Технологичната платформа е с адаптираща се конструкция, която позволява монтажа на различни автомобилни купета – например, от роботизирани таксита до безпилотни автомобили за доставка на стоки. Така Schaeffler отговаря на потребностите на бързо растящите мегаполиси за ефективен градски транспорт.
Модулът Intelligent Corner Module се монтира на четирите колела, като включва електродвигател за главината на колелото, окачване с пружинна система и задвижване на електромеханичната система за дистанционно кормилно управление. Избраната конструкция на окачването позволява на колелото да завива под ъгъл до 90°. Благодарение на това автомобилът може да маневрира по тесни алеи и да паркира в ограничени пространства за качване и слизане на пътниците. Радиусът на завиване е по-малък от 5 m, което позволява маневриране в натоварен градски трафик и дори завой на място.
Силовият електродвигател на колесния модул е конструиран като синхронен електродвигател на постоянни магнити и е модификация на електродвигателя на главината, който е разработен от Schaeffler през 2013 г. в изследователски проект. В настоящата версия на Schaeffler Mover всеки от четирите електродвигателя на колелата е с работно напрежение 300 W, които осигуряват общо 13 kW постоянна мощност и пикова мощност от 25 kW. Номиналният въртящ момент на всеки двигател е 250 Nm и може да бъде удвоен за непродължителен период от време.
Концепцията Schaeffler Mover - надеждна, гъвкава и удобна
По отношение на своята надеждност, гъвкавост и комфорт концепцията Schaeffler Mover отговаря на всички основни изисквания на клиентите за превозно средство за градска мобилност с висока степен на автоматизация. Специално разработената система за управление позволява да се контролира индивидуално всеки модул Intelligent Corner Module, да се комбинират функциите на електронното управление (ESP), да се разпределя въртящият момент между водещите колела (векторно управление на въртящия момент) и да се управляват едновременно всички колела. „При странично движение на автомобила практически не могат да се появят перпендикулярни на надлъжната ос сили, което осигурява комфорт за пътниците, например за четящите в този момент. В същото време тази концепция за задвижване гарантира много висока експлоатационна готовност и надеждност. Целият софтуер за задвижването и системата на кормилното управление е разработен от Schaeffler, включително комплексната концепция за безопасност“, поясниха от Шефлер България.
Високата интеграционна способност на модула носи и своите допълнителни предимства. Като цяло задвижването и шасито изискват по-малко инсталационно пространство. Така се освобождава повече място за пътниците и за съхранение на стоките, които трябва да бъдат транспортирани. Пространството, предназначено за акумулаторните батерии и спомагателните устройства, осигурява по-компактни размери на автомобила. В същото време превозното средство може да бъде реализирано с по-голяма или по-малка дължина, без да е необходимо да се правят промени в задвижването или шасито. Модулната конструкция на моторното превозно средство на база на концепцията Schaeffler Mover създава възможности за реализация на различни по предназначение транспортни средства с до голяма степен еднакво шаси, както за превоз на пътници, така и на товари. „Купето на автомобила може да бъде преобразувано, така че да съответства на желаното приложение. То може бързо да се отдели от платформата, която обединява цялото технологично оборудване. Само част от сензорната технология, необходима за автономно управление, е разположена в купето“, допълниха от Шефлер България.
За да се осигури безотказна и надеждна експлоатация на автономното транспортно средство е необходимо всички системи да работят напълно съгласувано. Експертите на Schaeffler постигат това чрез създаването на виртуален близнак на автомобила в облачна платформа. Чрез непрекъснат анализ на данните за експлоатацията и състоянието на всички системи могат да бъдат планирани операции по техническата им профилактика. „Това автономно транспортно средство се усъвършенства непрекъснато по отношение на взаимодействието на отделните му системи и запълва една важна празнина в нашето портфолио за автомобилната индустрия“, коментира технологичният директор на Schaeffler, проф. Петер Гуцмер.
На своя 11-ти симпозиум компанията Schaeffler за пръв път показа концепцията Schaeffler Mover. Текущата версия предстои да бъде усъвършенствана през следващите месеци. Предвижда се през 2018 г. да се създаде реален действащ прототип, който да включва още купето и климатичната инсталация.
Повече информация за Шефлер България ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Шефлер България, Schaeffler
-
Райкос Тех: Сертифицирани устройства за измерване и мониторинг на потреблението на електроенергия от Algodue Elettronica 01.06.2023 г.
-
Жо и Вен България: Фоторелетата Ex9LAS и Ex9LDS на Noark имат потенциала сериозно да намалят разходите за електроенергия 01.06.2023 г.
-
Прилаганият от Sensata Technologies Lean подход на управление бе отличен с приз по време на Operational Excellence Awards 2023 01.06.2023 г.
-
Година след откриването си „Академия Електрик“ продължава да осигурява високата квалификация на своите курсисти 01.06.2023 г.
-
Suedeze SHL Healthcare investoi në një fabrikë pajisjesh mjekësore pranë Sofjes, Bullgari 01.06.2023 г.
-
Portofoli i Filkab mbulon të gjithë asortimentin e nevojshëm të kabllove TKD të dizajnuara për sistemet e ashensorëve 01.06.2023 г.
-
Avesta Batteries and Energy Engineering hap një fabrikë të re për prodhimin e baterive në Kërçovë 31.05.2023 г.
-
Kompania amerikane e makinave elektrike Rivian do të punësojë mbi 150 inxhinierë në Beograd 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare инвестираше речиси во фабрика за медицински производи во близина на Софија, Бугарија 01.06.2023 г.
-
Инж Нишан Баздигјан, управител на РАИС, ја коментираше иновативната машина со 8 вретена разработена во соработка со Siemens 01.06.2023 г.
-
Авеста Батери енд Енерджи Инженеринг отвора нова фабрика за производство на акумулатори во Кичево, Северна Македонија 31.05.2023 г.
-
Американската компанија за електрични автомобили Rivian ќе вработи над 150 инженери 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare va investi aproximativ 2 milioane de leva (BGN) intr-o fabrica de dispozitive medicale langa Sofia 01.06.2023 г.
-
Ing. Nishan Bazdigyan, managerul companiei RAIS, ne povesteste despre masina inovatoare cu 8 axe, dezvoltata in cooperare cu Sie 01.06.2023 г.
-
Avesta Battery & Energy Engineering deschide o noua fabrica pentru productia de baterii in Kicevo 31.05.2023 г.
-
Compania americana de masini electrice Rivian va angaja in 2023 peste 150 de ingineri in Belgrad, Serbia 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare уложила је скоро 2 милиона лева у фабрику медицинских уређаја у близини Софије, Бугарска 01.06.2023 г.
-
РС Електро: Мобилни уређаји shirla компаније Baur пружају поуздано тестирање и локацију квара у кабловима и омотачу каблова 01.06.2023 г.
-
Авеста Батери анд Енерџи Инжењеринг отвара нову фабрику за производњу батерија у Кичеву, Северна Македонија 31.05.2023 г.
-
Америчка компанија за електрична возила Rivian запослиће преко 150 инжењера у Београду 30.05.2023 г.
-
Доц. Алдениз Рашидов от ТУ – Габрово: Трябва да се научим да извличаме максимални ползи от AI за образователния процес
24 май 2023 г.
-
Електро Плюс: Интелигентни технологии в „умните“ домове ще помогнат за постигането на устойчиво и зелено бъдеще
04 април 2023 г.
-
Иноватива: Модерни „умни“ домове с впечатляващи възможности „оживяват“ с интелигентните системи на Vitrea!
31 март 2023 г.