Съгласно прогнозите, до 2050 г. около две трети от населението на Земята ще живее в градовете. При тази нараснала гъстота на населението ще се промени и начинът, по който хората ще се придвижват и ще се снабдяват със стоки за ежедневна употреба. „Автономните и електрическите превозни средства ще играят ключова роля в най-близко бъдеще, например под формата на роботизирани таксита или транспортни средства за хора и стоки, които ще се използват наред или дори ще заместят обществения градски транспорт в сегашния му вид“, коментираха за ДигиталнаИндустрия.bg от Шефлер България.
Високотехнологичната компания Schaeffler създаде и развива концепцията за градска мобилност Schaeffler Mover. Тя включва компактен колесен модул, в който са съчетани елементи на шасито и задвижването, които позволяват напълно автономното управление на автомобила. Този модул, наречен Intelligent Corner Module, може да осигури маневреност на транспортното средство и комфорт на неговите пътници. Технологичната платформа е с адаптираща се конструкция, която позволява монтажа на различни автомобилни купета – например, от роботизирани таксита до безпилотни автомобили за доставка на стоки. Така Schaeffler отговаря на потребностите на бързо растящите мегаполиси за ефективен градски транспорт.
Модулът Intelligent Corner Module се монтира на четирите колела, като включва електродвигател за главината на колелото, окачване с пружинна система и задвижване на електромеханичната система за дистанционно кормилно управление. Избраната конструкция на окачването позволява на колелото да завива под ъгъл до 90°. Благодарение на това автомобилът може да маневрира по тесни алеи и да паркира в ограничени пространства за качване и слизане на пътниците. Радиусът на завиване е по-малък от 5 m, което позволява маневриране в натоварен градски трафик и дори завой на място.
Силовият електродвигател на колесния модул е конструиран като синхронен електродвигател на постоянни магнити и е модификация на електродвигателя на главината, който е разработен от Schaeffler през 2013 г. в изследователски проект. В настоящата версия на Schaeffler Mover всеки от четирите електродвигателя на колелата е с работно напрежение 300 W, които осигуряват общо 13 kW постоянна мощност и пикова мощност от 25 kW. Номиналният въртящ момент на всеки двигател е 250 Nm и може да бъде удвоен за непродължителен период от време.
Концепцията Schaeffler Mover - надеждна, гъвкава и удобна
По отношение на своята надеждност, гъвкавост и комфорт концепцията Schaeffler Mover отговаря на всички основни изисквания на клиентите за превозно средство за градска мобилност с висока степен на автоматизация. Специално разработената система за управление позволява да се контролира индивидуално всеки модул Intelligent Corner Module, да се комбинират функциите на електронното управление (ESP), да се разпределя въртящият момент между водещите колела (векторно управление на въртящия момент) и да се управляват едновременно всички колела. „При странично движение на автомобила практически не могат да се появят перпендикулярни на надлъжната ос сили, което осигурява комфорт за пътниците, например за четящите в този момент. В същото време тази концепция за задвижване гарантира много висока експлоатационна готовност и надеждност. Целият софтуер за задвижването и системата на кормилното управление е разработен от Schaeffler, включително комплексната концепция за безопасност“, поясниха от Шефлер България.
Високата интеграционна способност на модула носи и своите допълнителни предимства. Като цяло задвижването и шасито изискват по-малко инсталационно пространство. Така се освобождава повече място за пътниците и за съхранение на стоките, които трябва да бъдат транспортирани. Пространството, предназначено за акумулаторните батерии и спомагателните устройства, осигурява по-компактни размери на автомобила. В същото време превозното средство може да бъде реализирано с по-голяма или по-малка дължина, без да е необходимо да се правят промени в задвижването или шасито. Модулната конструкция на моторното превозно средство на база на концепцията Schaeffler Mover създава възможности за реализация на различни по предназначение транспортни средства с до голяма степен еднакво шаси, както за превоз на пътници, така и на товари. „Купето на автомобила може да бъде преобразувано, така че да съответства на желаното приложение. То може бързо да се отдели от платформата, която обединява цялото технологично оборудване. Само част от сензорната технология, необходима за автономно управление, е разположена в купето“, допълниха от Шефлер България.
За да се осигури безотказна и надеждна експлоатация на автономното транспортно средство е необходимо всички системи да работят напълно съгласувано. Експертите на Schaeffler постигат това чрез създаването на виртуален близнак на автомобила в облачна платформа. Чрез непрекъснат анализ на данните за експлоатацията и състоянието на всички системи могат да бъдат планирани операции по техническата им профилактика. „Това автономно транспортно средство се усъвършенства непрекъснато по отношение на взаимодействието на отделните му системи и запълва една важна празнина в нашето портфолио за автомобилната индустрия“, коментира технологичният директор на Schaeffler, проф. Петер Гуцмер.
На своя 11-ти симпозиум компанията Schaeffler за пръв път показа концепцията Schaeffler Mover. Текущата версия предстои да бъде усъвършенствана през следващите месеци. Предвижда се през 2018 г. да се създаде реален действащ прототип, който да включва още купето и климатичната инсталация.
Повече информация за Шефлер България ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Шефлер България, Schaeffler
-
STAMH: Максимална плътност на съхранение в хладилни складове? Научете как с 360° обиколка в дистрибуционния център на Булкарто 18.12.2024 г.
-
БИБУС България: Новата серия ATEX 0342/0343 на SUCO включва два вида взривобезопасни релета за налягане с огнеупорен корпус 18.12.2024 г.
-
Регина Симон, търговски директор на Бош „Електроинструменти“: Огромно щастие е да попаднеш в компания като Bosch 17.12.2024 г.
-
Агрополихим: Придобиването на ключов дял от Неохим е смела стъпка към разширяването и диверсификацията на дейността ни 18.12.2024 г.
-
Filkab Solar: Zgjidhja Sunny Home Manager 2.0 e SMA optimizon konsumin e energjisë elektrike PV 18.12.2024 г.
-
Kompania logjistike Nelt Group po investon 100 milionë euro në bazat e saj në Serbi dhe rajon 18.12.2024 г.
-
Maqedonia e Veriut ka shpallur tenderin për ndërtimin e 30 MW termocentrale diellore 17.12.2024 г.
-
Shqipëria nis një projekt në shkallë të gjerë të mbikëqyrjes së rrugëve me ndihmën e Emirateve të Bashkuara Arabe 16.12.2024 г.
-
Унисист Инженеринг со коментар за регулаторната рамка за изградба на паметни системи за мерење 18.12.2024 г.
-
Логистичката компанија Nelt Group инвестира 100 милиони евра во своите бази во Србија и регионот 18.12.2024 г.
-
МаккаБ, дел од групацијата на Филкаб, отвори голема магацинска и административна база во Скопје 18.12.2024 г.
-
Котелска инсталација од Hoval обезбедува удобно греење во амблематичната Дунавска кула во Виена 17.12.2024 г.
-
Compania de logistica Nelt Group investeste 100 de milioane de euro in bazele sale din Serbia si regiune 18.12.2024 г.
-
Macedonia de Nord a lansat o licitatie pentru construirea unor centrale electrice solare cu capacitate de 30 MW 17.12.2024 г.
-
Unisyst Engineering cu un comentariu cu privire la cadrul de reglementare pentru construirea sistemelor inteligente de contoriza 16.12.2024 г.
-
Albania lanseaza un proiect la scara larga de supraveghere stradala cu ajutorul EAU 16.12.2024 г.
-
Логистичка компанија Nelt Group улаже 100 милиона евра у своје погоне у Србији и региону 18.12.2024 г.
-
Два струга са роботом и РАИС палетна станица омогућавају прецизну обраду делова различитих величина и дужина 18.12.2024 г.
-
Филкаб Солар: Sunny Home Manager 2.0 компаније SMA оптимизује потрошњу електричне енергије PV 17.12.2024 г.
-
Северна Македонија расписала је тендер за изградњу соларних електрана од 30 MW 17.12.2024 г.
-
Valkrea.House: Езеро, скрит басейн и домашно кино, управлявани от KNX, са част от иновациите в дом на бъдещето в Белгия
02 декември 2024 г.
-
Вайд-Бул: От своя ден първи Eltako мисли за бъдещето и създава иновативни решения за сградна автоматизация
26 ноември 2024 г.
-
GreMa 3D: Скенерите KSCAN Magic на Scantech „чертаят“ бъдещето на метрологията и намират все по-модерни приложения
18 ноември 2024 г.