Сподели

Bosch на път към дигиталното бъдеще с AIoT, електромобилността и „зеления“ водород

23 април 2021 г.

 

 

Стратегията за технологично развитие на глобалния разработчик на продукти, системи и услуги Bosch е да комбинира Интернет на нещата (IoT) с изкуствен интелект (AI). От компанията вярват, че електромобилността ще им позволи да разкрият нови възможности за бизнес на фона на съществените технологични и екологични промени, които се налагат в световен мащаб към момента. „Bosch преодоля успешно първата година от пандемията. Ние сме един от победителите в прехода към електромобилност и значително разширихме нашия софтуерен бизнес, като го свързваме с изкуствения интелект“, коментира д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Robert Bosch, по време на пресконференция, на която бе представен годишният отчет на компанията за 2020 г.

В задвижващите технологии електромобилността се утвърждава като основен бизнес на Bosch. Компанията прави огромни предварителни инвестиции в тази област, като до момента те възлизат на 5 милиарда Евро. От друга страна, приходите на компанията от продажби на компоненти за електрически задвижвания са нараснали с почти 40% повече от средното за пазара. „Целта ни е до 2025 г. Оборотът ни да се увеличи петкратно до около 5 милиарда евро, а точката на равновесие да се достигне една година по-рано“, споделиха за Инженер.bg от Роберт Бош ЕООД, направление Електроинструменти, част от международната компания Bosch. 

Bosch се стреми да използва конкурентното си предимство, произтичащо от богатата експертиза в съчетаването на свързаност и изкуствен интелект, за да създава бъдещ бизнес и да се превърне във водеща AIoT компания. През следващите няколко години продуктите с изкуствен интелект ще генерират оборот на стойност милиарди евро. Bosch ще използва AI за оценка на данните по какъв начин клиентите прилагат продуктите и в съответствие с това ще предоставя софтуерни актуализации, които създават нови функции и услуги за тях.

При електромобилността ключови „двигатели“ на промяната са намаляващите разходи за батериите и стандартите за емисиите, предназначени да постигнат положителна промяна в областта на климата. С решенията си, базирани на електричеството, Bosch расте бързо и компанията прогнозира, че обновяването на жилищните сгради, предвидено в рамките на Европейския зелен пакт, ще даде силен стимул за растеж. „Ще се включим в този тренд, като обединим инвестиционния си размах, мащабните производствени мощности и експертизата си в комерсиализацията“, споделиха от компанията. 

Bosch се фокусира и върху растящия мегатренд, свързан с водородните емисии. Компанията предвижда, че към 2030 г. пазарът на зелен водород в Европейския съюз (ЕС) ще възлиза на около 40 милиарда евро — с годишни темпове на растеж от 65%. Горивните клетки преобразуват водорода в електричество и Bosch разработва както стационарни, така и мобилни решения за горивни клетки. От 2021 г. до 2024 г. компанията планира да инвестира 1 милиард евро в технологии с горивни клетки.

Бизнесът на Bosch през 2020 г. и перспективите пред компанията за 2021 г. 

През 2020 г. продажбите на Група Bosch възлизат на 71.5 милиарда Евро. В резултат на пандемията продажбите са с 6.4% под нивото от предходната година. Компанията е генерирала печалба от дейността преди лихви и данъци в размер на 2 милиарда евро. „Ръстът в продажбите през второто шестмесечие на годината, както и значителните икономии на разходи спомогнаха за смекчаване на въздействието от пандемията. Bosch продължава да се радва на здравословна финансова структура и това ще даде възможност да се фокусира върху области от бъдещо значение“, заявиха от компанията. 

Компанията стартира уверено 2021 г. „Правим всичко по силите си, за да подкрепим нашите клиенти в тази напрегната ситуация. В дългосрочен план очакваме всички вериги за доставки да станат по-устойчиви“, коментираха още от Bosch. 

„Трансформирането на бизнеса в съответствие с области от бъдещо значение като електромобилността, автоматизираното шофиране и електронната архитектура изисква огромни предварителни инвестиции. В този период на дълбока трансформация, 2021 г. ще бъде както изключително важна, така и предизвикателна година за нас, информираха в заключение от компанията.

Повече информация за Роберт Бош ЕООД, направление Електроинструменти, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!

Източник на снимковия материал: Роберт Бош ЕООД, направление Електроинструменти

Сподели

Още от Град на бъдещето