Повече от 100 години Schaeffler разработва специални лагерни решения за леки и тежкотоварни превозни средства и в момента произвежда над 80 милиона лагери годишно за този индустриален сегмент. „Решенията за лагери за електромобили, дигитализацията и автономното управление са фокус в развойна дейност на компанията Schaeffler, която е „двигател“ за развитието на технологиите и техническите решения от бъдещето. Утрешните търговски транспортни средства ще се отличават с подобрена ефективност и пътна безопасност, като лагерите ще имат ключова роля за постигането на тази цел“, коментираха за ДигиталнаИндустрия.bg от Шефлер България.
„Тежкотоварният транспорт е област, в която лагерите предлагат огромен потенциал за икономии и това важи както за конвенционалните транспортни средства, така и за електромобилността“, коментира г-н Матиас Цинк, главен изпълнителен директор на Schaeffler Automotive Technologies.
Електрифицирани и ефективни: Лагерите осигуряват повишена ефективност на задвижването
Хората често подценяват огромната роля, която лагерите могат да играят за елиминиране на загубата на мощност и от там за намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2 при лекотоварните и по-специално при тежкотоварните автомобили за търговски превоз. „В електрическите задвижващи механизми високоефективните лагери могат да се използват за постигане на увеличен диапазон на една и съща батерия или за постигане на същия диапазон с помощта на по-малка батерия“, заявява д-р Дитер Айрайнер, ръководител на направлението за лагери в Schaeffler. Това носи дивиденти за транспортните компании с голям автомобилен парк по отношение на намалени разходи за доставки и експлоатационни разходи или – при използване на същата батерия – способността да превозват повече стоки в рамките на един курс.
Schaeffler непрекъснато оптимизира своите лагери с подобрена технология на уплътненията, усъвършенстван цялостен дизайн и намалени допуски. „Сега компанията е разработила нов лагерен възел специално за търговски превозни средства, който осигурява допълнителни предимства чрез значително намаляване на загубите от триене“, поясняват от Шефлер България. Новият лагер обединява иновативна конструкция, нов метод на термообработка и специално адаптирана концепция за уплътненията. На задвижван заден мост с максимално натоварване от 13 t на ос, лагерът намалява триенето с 56%, което съответства на спестяване на енергия до 600 W. В търговско превозно средство с електрическо задвижване и при пробег от 500 km спестената енергия може да достигне до 11 kWh на зареждане. Като алтернатива производителят на превозното средство може да реализира тази икономия чрез намаляване на капацитета на батерията, което значително понижава разходите.
За лекотоварни транспортни средства, вариращи от пикапи до микробуси, Schaeffler разработи своя триредов сачмен лагер TriFinity, който не е по-голям от стандартен двуредов сачмен лагер, но може да пренася по-големи натоварвания на ос. Това намалява консумацията на енергия от превозното средство и е ключово предимство за вътрешноградски транспорт.
Ново от Schaeffler: Колесен лагер с интегрирана функция за помпане на гумите
Докато поддържането на правилното налягане в гумите е от основно значение за намаляване на разхода на гориво и за износването на гумите на камиона, ръчното регулиране на налягането за всяко пътуване и отчитането на метеорологичните условия е отнемаща време задача, която често се пренебрегва. Сега Schaeffler разработи колесен лагер с интегрирано уплътнение, което помага да се регулира налягането в гумите спрямо условията на шофиране в движение – без ръчно регулиране от водача. „Това решение намалява разхода на гориво, емисиите на CO2 и износването на гумите, което позволява на транспортните компании да намалят оперативните си разходи, като в същото време подобрят безопасността при шофиране“, обяснява Дитер Айрайнер. Ключът към тази иновация е пневматичният въртящ се съединител, който свързва лагера с гумата.
Веднъж интегриран в системите на производителя на превозното средство, това може да се използва за автоматично намаляване или увеличаване на налягането в гумите на всички оси. Например, налягането в гумите е възможнода се увеличи автоматично до оптималното ниво, когато превозното средство е натоварено и след това да се намали отново, когато бъде разтоварено. Друг случай на употреба е свързан с контрола на температурата. Високите температури могат да причинят прекомерно напомпване на гумите, което води както до повреда на гумата, така и до по-дълъг спирачен път. И тук новият колесен лагер от Schaeffler помага да се поддържа налягането в гумите на оптимални нива. Решението се налага и за транспорт по пътища извън официалната пътна мрежа, където водачите обикновено намаляват налягането в гумите, за да подобрят сцеплението върху неасфалтирани повърхности като черни пътища и пясък, и след това трябва да напомпат отново гумите, след като се върнат на магистралата. Скоро ще бъде възможно тези задачи да се автоматизират, благодарение на новия колесен лагер на Schaeffler с интегрирана функция за помпане на гуми.
Автоматизация и дигитализация: Интелигентен колесен лагер на Schaeffler с интелигентни сензори
Schaeffler е разработила и нов, интелигентен колесен лагер, предназначен за дигиталната трансформация на тежкотоварния транспорт и за ускоряване на прогреса в автономното шофиране. Включвайки интелигентни сензори, тази иновация позволява дистанционно наблюдение на състоянието на лагерите и колелата. Това е важна добавена функция, като се има предвид, че четири от всеки десет повреди на превозните средства са причинени от дефектни гуми или спирачки. Новата функционалност ще позволи на транспортните компании да наблюдават състоянието на превозните средства на пътя и да получават ранни предупреждения за потенциални повреди, така че да могат да извършват превантивна поддръжка. Интегрираните сензори могат също така да измерват колесни усилия, спирачни сили, вибрации и температури на главините на колелата, всичко това за части от секундата.
„Нашият интелигентен колесен лагер предоставя ключови данни за автоматизирано шофиране и цифрови услуги“, обяснява г-н Айрайнер. Тези данни могат да се използват за редица цели, като например откриване кога някои от натоварените стоки са паднали или преместени по време на транспортиране или за оценка на пътните условия и настилки.
Повече информация за Шефлер България ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Шефлер България, Schaeffler
- STAMH: Максимална плътност на съхранение в хладилни складове? Научете как с 360° обиколка в дистрибуционния център на Булкарто 18.12.2024 г.
- БИБУС България: Новата серия ATEX 0342/0343 на SUCO включва два вида взривобезопасни релета за налягане с огнеупорен корпус 18.12.2024 г.
- Регина Симон, търговски директор на Бош „Електроинструменти“: Огромно щастие е да попаднеш в компания като Bosch 17.12.2024 г.
- Агрополихим: Придобиването на ключов дял от Неохим е смела стъпка към разширяването и диверсификацията на дейността ни 18.12.2024 г.
- Filkab Solar: Zgjidhja Sunny Home Manager 2.0 e SMA optimizon konsumin e energjisë elektrike PV 18.12.2024 г.
- Kompania logjistike Nelt Group po investon 100 milionë euro në bazat e saj në Serbi dhe rajon 18.12.2024 г.
- Maqedonia e Veriut ka shpallur tenderin për ndërtimin e 30 MW termocentrale diellore 17.12.2024 г.
- Shqipëria nis një projekt në shkallë të gjerë të mbikëqyrjes së rrugëve me ndihmën e Emirateve të Bashkuara Arabe 16.12.2024 г.
- Унисист Инженеринг со коментар за регулаторната рамка за изградба на паметни системи за мерење 18.12.2024 г.
- Логистичката компанија Nelt Group инвестира 100 милиони евра во своите бази во Србија и регионот 18.12.2024 г.
- МаккаБ, дел од групацијата на Филкаб, отвори голема магацинска и административна база во Скопје 18.12.2024 г.
- Котелска инсталација од Hoval обезбедува удобно греење во амблематичната Дунавска кула во Виена 17.12.2024 г.
- Compania de logistica Nelt Group investeste 100 de milioane de euro in bazele sale din Serbia si regiune 18.12.2024 г.
- Macedonia de Nord a lansat o licitatie pentru construirea unor centrale electrice solare cu capacitate de 30 MW 17.12.2024 г.
- Unisyst Engineering cu un comentariu cu privire la cadrul de reglementare pentru construirea sistemelor inteligente de contoriza 16.12.2024 г.
- Albania lanseaza un proiect la scara larga de supraveghere stradala cu ajutorul EAU 16.12.2024 г.
- Логистичка компанија Nelt Group улаже 100 милиона евра у своје погоне у Србији и региону 18.12.2024 г.
- Два струга са роботом и РАИС палетна станица омогућавају прецизну обраду делова различитих величина и дужина 18.12.2024 г.
- Филкаб Солар: Sunny Home Manager 2.0 компаније SMA оптимизује потрошњу електричне енергије PV 17.12.2024 г.
- Северна Македонија расписала је тендер за изградњу соларних електрана од 30 MW 17.12.2024 г.
-
Valkrea.House: Езеро, скрит басейн и домашно кино, управлявани от KNX, са част от иновациите в дом на бъдещето в Белгия
02 декември 2024 г.
-
Вайд-Бул: От своя ден първи Eltako мисли за бъдещето и създава иновативни решения за сградна автоматизация
26 ноември 2024 г.
-
GreMa 3D: Скенерите KSCAN Magic на Scantech „чертаят“ бъдещето на метрологията и намират все по-модерни приложения
18 ноември 2024 г.