Амстердам е най-големият град в Нидерландия с население от около 2.4 милиона. Той е и една от най-популярните туристически дестинации в Европа, привличайки около 6 милиона човека годишно. Най-старият квартал на Амстердам, средновековният център, е много малък и има невероятно сложна инфраструктура с улици, тунели, трамваи, метро, канали и хиляди велосипеди. Това създава една от най-сложните среди за управление на трафика в света, която службата за неговата организация и публичното пространство (Verkeer en Openbare Ruimte) на Нидерландия управлява чрез визуални средства, предприемане на необходимите активни мерки и използването на съвременни технологии. „Типичен пример за това е новата интелигентна комуникационна мрежа за пренос на данни, която е инсталирана в помощ на градската система за контрол на трафика и за която е избрана усъвършенстваната Ethernet технология за комутация и маршрутизация на Westermo“, информираха за Инженер.bg от доказаната българска търговска фирма Ритбул.
През 2015 г. общината на Амстердам сформира собствен екип, който отговаря за разработването и експлоатацията на комуникационната мрежа за пренос на данни, поддържаща интелигентните трафик системи (ITS) в града. Ерик Биш, старши инженер „Системи и управление“ и мениджър на проекти, и Алберт Шолтен, инженер „Системи и управление“, са двамата ръководни членове на този екип, отговарящ за информационните и комуникационни технологии (ИКТ) за контрол на трафика в Амстердам.
„Старата мрежа се основаваше предимно на аналогови модеми, многоабонатни модеми, xDSL удължители и 3G рутери на Westermo“, обяснява г-н Биш. „Тези устройства се оказаха много надеждни, така че когато започнахме да разглеждаме изискванията за новата система, бе обърнато сериозно внимание на технологията на Westermo“, допълва той.
Специфики при планирането на проекта
„Работихме в тясно сътрудничество с Axians, нашия доставчик на мрежови услуги, и Modelec Data Industrie, дистрибутор на продукти на Westermo в Нидерландия. Тристранното сътрудничество имаше важна роля за успеха на проекта. Modelec Data Industrie са много добре запознати с комуникациите за пренос на индустриални данни и по време на обсъжданията относно системните изисквания те бяха на мнение, че технологиите на Westermo ще бъдат добър избор за изграждане на стабилна мрежа, която да бъде надеждна и в бъдеще“, коментира г-н Биш.
Дългосрочният план на службата за контрол на трафика се основава до голяма степен на съществуващата оптична инфраструктура, управлявана от Ethernet комутатори Lynx и RedFox на Westermo. Инсталирането на нови кабели обаче е скъп и отнемащ време процес, така че там, където е нямало прокарани оптични кабели, екипът намира решение чрез използване на Ethernet удължители Wolverine на Westermo. Тези устройства позволяват създаването на надеждни, високоскоростни, напълно управлявани мрежови решения, използвайки съществуващите медни кабели за свързване на светофарните системи. За дистанционните връзки между периферните мрежи и контролния център са използвани клетъчни рутери MRD 4G на Westermo, които предлагат резервираща SIM опция и опростяват процеса на настройка на IPSEC VPN.
Как е тествано оборудването?
Преди да започне мащабното внедряване на новата система, комутаторите Lynx и Ethernet удължителите Wolverine били тествани в някои от по-малко критичните пътни кръстовища. За оценка на клетъчните рутери MRD 4G на Westermo била изградена мобилна тестова система, която била разположена в някои части на Амстердам по време на годишния национален празник на Нидерландия – най-натоварения ден от годината. Въпреки огромните тълпи от хора, засенчващи мобилните антени, рутерите се представили отлично.
След тестовата фаза устройствата на Westermo били разположени из целия град и сега осигуряват комуникацията за пренос на данни за няколко основни системи за контрол на трафика. Понастоящем стотици устройства на Westermo са свързани чрез новата мрежа и с непрекъснато подобряване на системите за контрол на трафика този брой продължава да расте.
Тестване на комутаторите Westermo
Westermo предлага широка гама от продукти, подходящи за приложения за контрол на трафика, което помогнало за удовлетворяване на всички изисквания по проекта. Устройствата са с малка мощност, което означава, че генерират малко топлина. Това е важно, тъй като комутаторите често се инсталират в тесни контролни табла с не много добра вентилация, наред с други електронни устройства, които могат да се повредят, ако се нагреят твърде много.
„Комутаторите Lynx на Westermo са изключително гъвкави, предлагайки множество интелигентни функции и мрежови връзки. Например, опцията SFP ни даде възможност лесно да превключваме между окабеляването с медни проводници и това с оптични кабели, докато серийният порт дава възможност за свързване със старите светофарни системи“, обяснява г-н Биш. „Опцията за конфигурация на базата на текст от конзолен порт подпомогна необходимото фино регулиране и бързо масово разполагане на устройства. Всяко от тях получи съответната конфигурация, но ние имахме гъвкавостта да коригираме конфигурацията на отделни устройства, когато това бе необходимо. Тази функционалност ни позволи да инсталираме всички устройства за малко повече от 12 месеца. Това ни помогна да направим значителни икономии, тъй успяхме да прекратим по-рано скъпия наем на линии до центъра за данни“, допълни г-н Биш.
Изградено е стабилно и надеждно мрежово решение
„Докато инсталирахме новата мрежа, трябваше да запазим старата система и да прехвърляме постепенно функционалността. Въпреки това, тъй като разходите за поддържане на използваната наета стара мрежа с медни проводници бяха толкова високи, ние искахме новата мрежа да бъде много проста и бърза за изпълнение. Започнахме с класически подход с мрежово ниво 2, състоящ се от MRD рутер и до шест Lynx комутатора или удължителя, свързани към него. След това всеки контролер на светофара беше свързан към удължителя или комутатора, в зависимост от съществуващото окабеляване на място“, допълва г-н Биш.
Тъй като е трудно, отнема много време и е скъпо да се инсталира и поддържа мрежа за данни с такъв размер в град като Амстердам, то новата мрежа в крайна сметка трябва да е в състояние да поддържа не само светофарните системи. Всъщност тя трябва да поддържа камерите за наблюдение, информационни системи за движение, камерите за автоматично разпознаване на регистрационните номера и дори системите за улично осветление. Критичният момент тук е, че тези други приложения трябва да бъдат изолирани едно от друго заради сигурността, като в същото време промените или разширяването на мрежата също следва да са лесно постижими.
„Това е причината ефективното използване на кабелната инфраструктура да е от решаващо значение, поради което още в началото на проекта избрахме комутатори с функционалност за мрежово ниво 3. Това ни позволи да създадем мрежова схема за пренос на данни от ниво 3. Интелигентната комбинация от OSPF маршрутизация, локална защитна стена и канали за пренос на данни с ниво 2 и 3 позволи създаването на много гъвкав, сигурен и резервиран мрежов дизайн на шлюза. Мрежата вече е достатъчно гъвкава и отказоустойчива, за да издържи на често срещани проблеми, като повреда на кабела и прекъсване на електрозахранването“, заявява още Биш.
„Използвайки комутаторите RedFox на Westermo, скоро ще свържем нашата актуализирана мрежа към кръгови оптични мрежи, използвани за управление на линиите на метрото. Това ще осигури напълно резервирани гигабитови връзки към нашия център за данни на много от камерите за наблюдение и системи за трафик“, споделя г-н Биш.
Благодарение на технологията на Westermo е изградено стабилно и надеждно мрежово решение, което ще бъде актуално дълго време. Технологията предлага функционалността, от която се нуждаем, за да модернизираме мрежата и ни дава възможност за бързо обновяване на системата през целия й жизнен цикъл. „Доколкото ни е известно, това е най-модерната мрежова инфраструктура в Нидерландия и до момента решението се представя безупречно. Очакваме, че в рамките на пет години индустриалната мрежа ще обхване цял Амстердам и околните му райони и тогава почти изцяло ще се разчита на гигабитови оптични връзки, като ще са необходими само няколко 4G връзки“, допълват в заключение от „Системи и управление“ на Община Амстердам.
Информация за фирма Ритбул ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Ритбул, Westermo
-
Райкос Тех: Сертифицирани устройства за измерване и мониторинг на потреблението на електроенергия от Algodue Elettronica 01.06.2023 г.
-
Жо и Вен България: Фоторелетата Ex9LAS и Ex9LDS на Noark имат потенциала сериозно да намалят разходите за електроенергия 01.06.2023 г.
-
Прилаганият от Sensata Technologies Lean подход на управление бе отличен с приз по време на Operational Excellence Awards 2023 01.06.2023 г.
-
Година след откриването си „Академия Електрик“ продължава да осигурява високата квалификация на своите курсисти 01.06.2023 г.
-
Suedeze SHL Healthcare investoi në një fabrikë pajisjesh mjekësore pranë Sofjes, Bullgari 01.06.2023 г.
-
Portofoli i Filkab mbulon të gjithë asortimentin e nevojshëm të kabllove TKD të dizajnuara për sistemet e ashensorëve 01.06.2023 г.
-
Avesta Batteries and Energy Engineering hap një fabrikë të re për prodhimin e baterive në Kërçovë 31.05.2023 г.
-
Kompania amerikane e makinave elektrike Rivian do të punësojë mbi 150 inxhinierë në Beograd 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare инвестираше речиси во фабрика за медицински производи во близина на Софија, Бугарија 01.06.2023 г.
-
Инж Нишан Баздигјан, управител на РАИС, ја коментираше иновативната машина со 8 вретена разработена во соработка со Siemens 01.06.2023 г.
-
Авеста Батери енд Енерджи Инженеринг отвора нова фабрика за производство на акумулатори во Кичево, Северна Македонија 31.05.2023 г.
-
Американската компанија за електрични автомобили Rivian ќе вработи над 150 инженери 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare va investi aproximativ 2 milioane de leva (BGN) intr-o fabrica de dispozitive medicale langa Sofia 01.06.2023 г.
-
Ing. Nishan Bazdigyan, managerul companiei RAIS, ne povesteste despre masina inovatoare cu 8 axe, dezvoltata in cooperare cu Sie 01.06.2023 г.
-
Avesta Battery & Energy Engineering deschide o noua fabrica pentru productia de baterii in Kicevo 31.05.2023 г.
-
Compania americana de masini electrice Rivian va angaja in 2023 peste 150 de ingineri in Belgrad, Serbia 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare уложила је скоро 2 милиона лева у фабрику медицинских уређаја у близини Софије, Бугарска 01.06.2023 г.
-
РС Електро: Мобилни уређаји shirla компаније Baur пружају поуздано тестирање и локацију квара у кабловима и омотачу каблова 01.06.2023 г.
-
Авеста Батери анд Енерџи Инжењеринг отвара нову фабрику за производњу батерија у Кичеву, Северна Македонија 31.05.2023 г.
-
Америчка компанија за електрична возила Rivian запослиће преко 150 инжењера у Београду 30.05.2023 г.
-
Доц. Алдениз Рашидов от ТУ – Габрово: Трябва да се научим да извличаме максимални ползи от AI за образователния процес
24 май 2023 г.
-
Електро Плюс: Интелигентни технологии в „умните“ домове ще помогнат за постигането на устойчиво и зелено бъдеще
04 април 2023 г.
-
Иноватива: Модерни „умни“ домове с впечатляващи възможности „оживяват“ с интелигентните системи на Vitrea!
31 март 2023 г.