С нарастването на интереса към автономните транспортни средства и стремежът на производителите на автомобили да разполагат с все по-изчерпателна информация относно управлението на автомобила симулаторите се превръщат във все по-важна част от техническото оборудване. „Bosch Rexroth създаде две от най-съвременните системи за движение в света, които ще бъдат използвани като основа на два иновативни и впечатляващи симулатора за управление на автомобили“, съобщиха за Инженер.bg от доказаната българска инженерингова и търговска компания Бюро за Развитие Техника (БР Техника), основен търговски партньор и официален сервизен център на Bosch Rexroth у нас.
Системите за движение на Bosch Rexroth са доказано техническо решение в широк спектър от промишлени отрасли. Двата симулатора, които използват тези системи, са конструирани така, че да пресъздава различни условия на шофиране. За да бъде всеки от тях, възможно най-прецизен, е необходимо да се търсят нови начини за създаване и интегриране на различни системи за движение.
Двата симулатора имат търговските наименования High Dynamic (HD) (б.ред. високодинамични условия) и High Fidelity (HF) (б. ред. с точно възпроизвеждане на реалните условия). HD симулаторът е създаден, за да пресъздаде усещането за шофиране по магистрали с по-високи скорости и ускорения, докато HF симулаторът имитира условията на шофиране в градове и провинциални пътища с различна скорост и ускорение.
„Управлението на автомобил в града е много по-различно от шофирането по магистрали, така че трябваше да проектираме съответно отделни системи за движение“, коментира г-н Роналд Бекер, ръководител на проекта от страна на Bosch Rexroth. HF симулаторът има девет степени на свобода, тъй като шофирането в градовете обикновено включва по-остри завои и чести промени в посоката и скоростта. HD симулаторът разполага само със седем степени на свобода, но е способен да генерира усещане за по-големи сили при увеличаване на ускорението. Всеки от тях има своите собствени инженерни предизвикателства, защото основната им цел е да пресъздават възможно най-добре реалните условия. „Това означава, че е необходимо системите да реагират много бързо и в същото време да бъдат плавни и безшумни, а тези изисквания си противоречат едни на други“, допълва г-н Бекер.
И двете системи са със сложна структура и са базирани на подобни технологии. Например, и в двете се използват линейни двигатели, но HD симулаторът разполага с много повече двигатели, които помагат да се генерират необходимите сили при увеличаване на ускорението и при спиране. „Bosch Rexroth разработи също нова релсова система, за да осигури по-високи максимални скорости, като линейните електрически двигатели нямат движещи се части, а това допринася за намаляване на шума“, поясниха от БР Техника.
За този проект Bosch Rexroth доставя системите за движение, а куполът, макетът и прожекционното оборудване са осигурени от външен партньор. „Чрез успешното сътрудничество и ефективната интеграция, тези симулатори за управление на автомобили представляват още една стъпка напред в точното и завладяващо потапяне във виртуалната реалност“, споделиха в заключение от БР Техника.
Повече информация за Бюро за Развитие Техника ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: БР Техника, Bosch Rexroth, BMW Group, pixabay.com
-
Оптимизирайте инсталацията със софтуерния инструмент за постигане на селективност ETIsON на ETI Elektroelement 26.01.2021 г.
-
Надеждна защита от замръзване, конденз и топлинни загуби за всички тръбни системи с изолация K-FLEX от Юроком 2000 26.01.2021 г.
-
Акватерм: Нека надникнем зад хотелските климатични системи със специалистите на Kampmann 26.01.2021 г.
-
Софиана: Бързоразединителите Parker Legris Rectus осигуряват универсално, бързо и безопасно свързване само с една ръка 26.01.2021 г.
-
Автомобилските компании Groupe PSA и FCA се споија во Stellantis 26.01.2021 г.
-
Објавен е тендер за изградба на железничката пруга Куманово - Крива Паланка 25.01.2021 г.
-
SpaceCAD: Колаборативната автоматизација со решенија на OnRobot ги изедначува условите за сите производители 25.01.2021 г.
-
Наградата True Leаders на ICAP Bulgaria ги награди успешната активност и високите резултати на Теси 20.01.2021 г.
-
Companiile auto Groupe PSA si FCA au fuzionat in Stellantis 26.01.2021 г.
-
A fost anuntata o licitatie pentru constructia liniei de cale ferata Kumanovo – Kriva Palanka 25.01.2021 г.
-
Serbia si China au semnat un memorandum privind transportul feroviar sarb 21.01.2021 г.
-
Restart Energy si un fond american cu investitii in energie verde 20.01.2021 г.
-
Аутомобилске компаније Groupe PSA и FCA спојиле су се у компанију Stellantis 26.01.2021 г.
-
Расписан је тендер за изградњу железничке пруге Куманово - Крива Паланка 25.01.2021 г.
-
Које су најновије функције и побољшања у системима ватродојаве IRIS и Simpo компаније Телетек Електроникс? 21.01.2021 г.
-
Србија и Кина потписале су меморандум о српском железничком саобраћају 21.01.2021 г.
-
Кобот CRX на FANUC е част от решението за непрекъснат автоматичен процес за опаковане на храни на INTRAMA
21 януари 2021 г.
-
SpaceCAD: Колаборативната автоматизация с решения на OnRobot изравнява условията за всички производители
20 януари 2021 г.
-
„Panel building. Made smarter“ – онлайн диалог с Ритбул, Rittal и Eplan за интелигентно производство на контролни шкафове
06 януари 2021 г.