Сподели

Европейският изследователски проект Safe4RAIL-2 твори дигиталното бъдеще на европейския жп транспорт

19 август 2020 г.

 

 

„Базираното в австрийския град Корнойбург дружество Liebherr-Transportation Systems, част от международната група на Liebher, е сред участниците в изпълнението на европейския изследователски проект Safe4RAIL-2 (Safe architecture for Robust distributed Application Integration in Rolling stock). В рамките на проекта, компанията работи съвместно със седем организации, партньори в консорциум, за разработването на система за контрол и наблюдение на влаковете от ново поколение“, анонсираха пред Инженер.bg от Либхер-Транспортейшън Системс Марица.

„Целта е да се дефинират нови стандарти за железопътните транспортни средства, които да подпомогнат детерминираната комуникация, както и реализирането на надеждни и функционално съвместими връзки, наред с повишаване ефективността и безопасността на системата за контрол и наблюдение“, коментираха от българската компания.

Българското дружество Либхер-Транспортейшън Системс Марица e специализирано в производството на решения за климатични системи за железопътната индустрия, барабани и рами за бетоновози и др.

 

Приносът на Liebherr-Transportation Systems по проекта е в рамките на FDF структурна схема (Функционално разпределена структурна схема), в която ще бъде внедрена система за климатизация на Liebherr. Така ще се установи дали доставчиците на подсистеми като Liebherr биха могли да инсталират и използват собствен софтуер за управление на климатичната система директно във влаковата система за управление. Това би позволило в бъдеще да се премахнат външните контролни блокове и да се опрости интеграцията на подсистемите в следващото поколение влакове, заявиха още пред Инженер.bg от Либхер-Транспортейшън Системс Марица.

„В съответствие с проекта CONNECTA-2 – консорциум от дружествата Alstom, Bombardier и Siemens, съвместно с националните жп компании на Германия и Франция – Deutsche Bahn и Société nationale des chemins de fer français (SNCF), Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), климатичната система Liebherr функционира в две различни FDF реализации“. Едната е на основата на платформата AUTOSAR Adaptive Platform, която представлява софтуерна среда за разработване, и ще се използва и в автомобилната индустрия и втората, на базата на собствена софтуерна среда за разработване със същите FDF интерфейси и съгласно предварително определения протокол за данни“, коментираха от дружеството.

Ако искате да станете част от създаването на иновациите на бъдещето, то вижте свободните работни позиции в Либхер-Транспортейшън Системс Марица ТУК!

 

Иновативни методи за развитие на железопътната индустрия

„Safe4RAIL-2 и партньорите в консорциума поставят акцент и върху координацията и прилагането на новаторски методи и инструменти за компютърно моделиране в железопътната индустрия – различни влакови подсистеми, сред които е модулното климатично устройство MACS 8.0 на Liebherr. Подсистемите са преобразувани в симулационни модели и са практически свързани с цялостната влакова система в симулационна среда на територията на вагонопроизводителя. Това дава възможност за компютърно валидиране на правилното взаимодействие на различни хардуерни и софтуерни системи на ранен етап, дори преди създаването на скъпоструващи конструкции“, разказаха още от Либхер-Транспортейшън Системс Марица.

В следващите етапи от разработката виртуалният модел на подсистемата може да бъде заменен от физически изградения блок в симулационната среда, с цел осъществяване на допълнителни тестове с реалното оборудване. Подсистемата, която в случая е климатичната инсталация, не е необходимо да бъде транспортирана физически до местоположението на вагонопроизводителя, а може да се управлява дистанционно от тестовата му среда в реално време чрез интернет връзка.

„Така например компанията CAF, която произвежда вагоните, може дистанционно да контролира от местоположението си в Испания климатичната система MACS 8.0, включително тестовата среда в завода на Liebherr в Корнойбург и да тества различни оперативни случаи на взаимодействие с други влакови системи – някои от които все още виртуални, докато други вече са реално съществуващи“, посочиха от българското дружество.

„Сред предимствата на този метод са пестенето на време и редуцирането на разходите за проектиране на влаковете, като същевременно се повишава конкурентоспособността на европейската железопътна индустрия“, заявиха в заключение от Либхер-Транспортейшън Системс Марица.

Safe4RAIL-2 е проект за научноизследователска и развойна дейност и е ръководен от европейски консорциум, състоящ се от шест индустриални партньора, една изследователска и една академична институция. Предоставяйки своя експертен опит в автомобилния, аерокосмическия и железопътния сектор, те целят създаването на взаимодействие между реализирани и иновативни концепции и технологии. Членовете на консорциума включват: Ikerlan S Coop (Испания), Technikon Forschungs- und Planungsgesellschaft mbH (Австрия), TTTech Computertechnik AG (Австрия), Moxa Europe GmbH (Германия), Westermo Teleindustrie AB (Швеция), Eurecom (Франция), ETAS GmbH ( Германия) и Liebherr-Transport Systems GmbH & Co KG (Австрия).

Повече информация за Либхер-Транспортейшън Системс Марица ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg!

Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!

Източник на снимковия материал: Liebherr, Либхер-Транспортейшън Системс Марица, freepik.com

Сподели

Още от Индустрия 4.0