Все повече хора смятат, че европейските железопътни мрежи спешно се нуждаят от реконструкция. Съвсем скоро голяма помощ в тази насока може да окаже разработената от германската компания Robel Rail Automation иновативна роботизирана система, която е способна да ремонтира релси и стрелки на място. „Проектирана и произведена от компания, която е специализирана в поддръжката на железопътна инфраструктура, системата използва в пълна степен предимствата на индустриалните роботи на FANUC“, съобщиха за Инженер.bg от ФАНУК България.
Конфигурацията на системата представлява железопътен вагон, в който са монтирани два робота FANUC. Роботите откриват вътрешни и външни дефекти в железопътните релси и стрелки и извършват напълно автоматични ремонти чрез заваряване, фрезоване и шлифоване. По европейските железопътни мрежи вече работят първите прототипи на системата, като се очаква серийното производство да стане реалност след две до три години.
„Ние регистрираме голямо търсене от страна на нашите клиенти за напълно автоматизирани системи за поддръжка с помощта на роботи“, разказва Томас Вайс, ръководител на отдела за развойна дейност в Robel Rail Automation. Това важи особено за трудоемкия и сложен ремонт на железопътните стрелки. За тази дейност, по данни на операторите на железопътни мрежи, все по-трудно се намират квалифицирани работници като заварчици.
Системата на Robel Rail Automation извършва непрекъснато техническо обслужване по безопасен начин, който също така пести и ресурси. Освен това използването на роботи FANUC гарантира постоянно и отлично документирано качество на извършената поддръжка чрез монтираните във вагона ултразвуково оборудване, системи за измерване на вихрови токове и система от камери.
„По този начин се елиминира възможността за възникване на аварии в резултат на повреди, които не се виждат с невъоръжено око, като предоставяме данните от измерванията и обработката на нашите клиенти в цифров вид“, обяснява г-н Вайс.
Ралф Фьолингер, генерален мениджър на направление „Роботика“ във FANUC Europe, заявява, че е оптимист за бъдещото използване на роботи за поддръжка на инфраструктурата. „Има голяма нужда от модернизация както на железопътната, така и на пътната мрежа. Роботите могат да помогнат за по-бързото завършване на продължителни проекти за техническо обслужване чрез извършването на повтарящи се дейности и по този начин поне частично да компенсират нарастващия недостиг на работна ръка“, допълниха още от ФАНУК България.
Повече информация за ФАНУК България ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: ФАНУК България, FANUC, Robel Rail Automation, canva.com
-
Адара Инженеринг: Вакуум помпа MINK на Busch оптимизира процеса по засяване на зеленчукови и билкови растения в саксии 18.02.2025 г.
-
Жо и Вен България: Модулнитe електроразпределителни табла Pragma на Schneider Electric са надеждно и естетично решение 18.02.2025 г.
-
Uponor доставя повече от 400 модула за топлинен интерфейс и над 300 km тръби в най-високия жилищен комплекс във Франкфурт 18.02.2025 г.
-
ДТС – „Цифрови преносни системи“: Преносимите генератори на FULL гарантират независимост от прекъсване на захранването 18.02.2025 г.
-
GreMa 3D: Së bashku me ekipin USS ONE, zhvilluam një ngjarje për të prezantuar më të rinjtë në botën e teknologjive 3D 17.02.2025 г.
-
Smart Solar: Cilat janë fazat kryesore të ndërtimit të një instalimi fotovoltaik efikas pjesa II 18.02.2025 г.
-
ElevenEs po ndërton një mega-fabrikë për bateri të rikarikueshme në Subotica, Serbi 17.02.2025 г.
-
Aeroporti i ri pranë Bukureshtit do të lidhë Bullgarinë dhe Rumaninë në 30 minuta 14.02.2025 г.
-
KMT Сервиз: Решението за мапирање Geolantis.360 помага за намалување на загубите на вода во Зимбабве 18.02.2025 г.
-
РАИС: Мулритаскинг дребонзите TMX на TAKISAWA нудат бројни можности за автоматизација на процесите 17.02.2025 г.
-
ElevenEs гради мега фабрика за акумулаторски батерии во Суботица, Србија 17.02.2025 г.
-
GreMa 3D: Заедно со USS ONE Team одржавме настан за да ги запознаеме најмладите со светот на 3D технологиите 13.02.2025 г.
-
Weber Etiketten prezinta cinci metode de imprimare durabila si ecologica a etichetelor si economisire a resurselor 18.02.2025 г.
-
ElevenEs construieste o megafabrica de baterii acumulatoare in Subotica, Serbia 17.02.2025 г.
-
Hamster Cleaning: De ce un sistem de ventilatie contaminat creste pericolul in cladiri in cazul unui incendiu 17.02.2025 г.
-
Un nou aeroport in apropiere de Bucuresti va face legatura intre Bulgaria si Romania in doar 30 de minute 14.02.2025 г.
-
РАИС: Вишенаменски стругови TMX компаније TAKISAWA нуде бројне могућности за аутоматизацију процеса 18.02.2025 г.
-
ElevenEs гради мега-фабрику пуњивих батерија у Суботици, Србија 17.02.2025 г.
-
Вебер Етикетен представља пет метода за одрживо и еколошки прихватљиво штампање етикета и уштеду ресурса 17.02.2025 г.
-
GreMa 3D: Заједно са тимом USS ONE Team одржали смо догађај како бисмо најмлађе упознали са светом 3D технологија 14.02.2025 г.
-
Kiberys разработи нов, усъвършенстван модел на индустриалния робот Kibot 2200 с по-компактни габаритни размери
17 февруари 2025 г.
-
Уебинар на Солтех представя ексклузивен пръв поглед към новите възможности на Adaptive Control & Tool Monitoring
11 февруари 2025 г.
-
Robotec: Помагаме на компаниите да се трансформират чрез оптимизация на производствените процеси
23 януари 2025 г.