Свойствата на шасито формират характера на автомобила и в крайна сметка идентичността на марката. Поради тази причина Mercedes-Benz не оставя нищо в ръцете на случайността, поверявайки стабилността на носещата конструкция на няколко тестови стенда по време на разработката. За да гарантира сигурност, надеждност и точност на оборудването Mercedes-Benz заедно със системния интегратор DynoTec Prüfstandstechnik правят пълен ретрофит на тестовата система с помощта на EtherCAT, TwinCAT и ELM-серията прецизни измервателни терминали на Beckhoff.
„Технологичният център на Mercedes се намира в завода на компанията в Зинделфинген, Германия, където предните и задните мостове на автомобилите се изследват с най-висока степен на прецизност на четири тестови стенда – паралелно с пътни тестове и симулации. Целта е да се валидират процеси, да се анализират всякакви аномалии, специфични за превозните средства, както и да се идентифицират компонентите, които ги причиняват“, разказаха за ДигиталнаИндустрия.bg от утвърдената българска инженерингова и търговска фирма Кастива, официален представител на Beckhoff у нас.
Как Mercedes-Benz изпитва стабилността на произведените автомобили?
Екипът от разработчици измерва реакциите на превозните средства, когато се прилагат сили и въртящи моменти, с висока точност и по възпроизводим начин. Това позволява бързо и надеждно регистриране на данните при кинематични и еластокинематични въздействия върху шасито. В допълнение, тази информация може да бъде представена обективно под формата на диаграми, характеристични криви и набори от характеристични данни. След това приблизително 90 параметъра се сравняват с помощта на технология за цифрови близнаци на превозните средства. Това осигурява защита както на разработените превозни средства/прототипи, така и на процеса на дигитално развитие в тази важна област за компанията.
„Ето защо тестовите стендове са неразделна част от процеса на разработка на превозните средства на Mercedes-Benz. Благодарение на тях ние гарантираме, че характеристики като продуктов дизайн, симулации, тестове, както и как автомобилът „се държи“ на пътя работят заедно в хармония“, подчертава Уве Лохнер, член на екипа за анализ на автомобилите в завода на Mercedes-Benz в Зинделфинген.
За да се извърши проверка на шасито, превозното средство се поставя на тестовия стенд с помощта на крикове на предния мост, след което се позиционира и фиксира върху други четири хидравлични крика. Следва натоварване по осите на превозното средство и много прецизно измерване.
„Когато говорим за прецизност, имаме предвид измерване на разстояния от порядъка на 0.1 mm, ъгли при 0.1° и честота, по-малка от 2 Hz“, разказва Валтер Селг, управляващ директор на DynoTec Prüfstandstechnik. По време на тестовия процес голям брой сензори регистрират данните от преместванията, ъглите, силите и въртящите моменти. Всички те се събират посредством компютърно базирано управление от Beckhoff, визуализират се в реално време на екрана на тестовия стенд за оператора и се препращат успоредно с това към система от бази данни. „След теста всички измерени стойности автоматично се обработват и всички отклонения извън допустимите граници се отразяват в резултатите“, добавя г-н Селг. На базата на тези крайни резултати, Уве Лохнер и колегите му определят дали ще пуснат превозното средство за по-нататъшни изпитвания, както и дали превозното средство изисква допълнителен анализ или механични модификации.
Ретрофит на използваните стенда в няколко етапа
Компонентите от стендовата система, която Mercedes-Benz използва в своя завод в Зинделфинген, са многократно актуализирани. Hydromat е модулна система за управление за усъвършенствани изпитвателни стендове, позволяваща въвеждане на задание, обработка на измерените стойности, функции за мониторинг и др. След като обаче разработката и поддръжката на функционалности, както и доставката на резервни части за системата е преустановено, Mercedes-Benz възлага на DynoTec да проектира и внедри интегрирано автоматизирано решение за тестовите стендове с едно единствено условия – да се запази модулната им концепция.
„Първият ни подход бе да намерим сериен продукт на пазара, който да включва възможно най-много функции на Hydromat“, обяснява Уве Лохнер. „Не намерихме подобен продукт, който да замени Hydromat, но открихме обещаваща отворена платформа за автоматизация и екосистема, състояща се от EtherCAT терминали, управления и среда за разработка от Beckhoff“, спомня си той.
Остарялата традиционна централизирана PLC технология е заменена с децентрализирани контролни шкафове с EtherCAT терминали. Те включват устройства за събиране на измерените стойности и управление на серво клапан за регулиране на криковете в направленията x, y и z, както и за въртенето им около оста z. PLC управлението и свързаният HMI панел се контролират от вграден индустриален компютър CX5140.
„Високопроизводителният хардуер позволява състоянието на системата и историята на грешките да бъдат визуализирани в детайли на мултитъч вграден панелен компютър CP2219. Измерванията се извършват и визуализират на 19-инчов индустриален компютър C5240. Софтуерът TwinCAT 3 HMI Server (TF2000) поддържа възможностите за визуализация. Всички интегрирани компютри в тестовите стендове са свързани към работен компютър от по-високо ниво чрез TwinCAT ADS. В цялостната инсталация системата за управление на Beckhoff действа като главна, с цел постигане на максимално ниво на прецизност и контрол на качеството“, заявиха от Кастива.
Решаващите фактори за DynoTec и Mercedes-Benz при избора на решения на Beckhoff са високата функционалност, предлагана от измервателните терминали ELM3xxx, голямата скорост на предаване на данните чрез EtherCAT и опростеното, компактно и модулно регистриране на информацията директно върху четирите хидравлични крика.
Компактните EtherCAT терминали улесняват регистрирането на сигнали и намаляват необходимостта от налично пространство. В допълнение към пространството, факторът време е също толкова съществено важен, що се касае за тестването на превозни средства. „И тук модулната структура на PC-базираната система за управление предлага отличително предимство – поради ефекта на повторение, процесът на преобразуване на данните от другите тестови стендове е много по-бърз“, коментираха от българската компания.
„Вземайки предвид факта, че употребата на инструмента TwinCAT Analytics Logger на Beckhoff е планирано като следващ етап на модернизация, данните от измерванията от четирите тестови стенда могат да бъдат лесно достъпни за последваща обработка в бъдеще. Регистраторът на данни в реално време е удобен за конфигуриране и предава поточно всички данни от измерванията към централно място за съхранение“, допълниха още специалистите от екипа й.
Повече информация за Кастива ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Кастива, Beckhoff, Mercedes-Benz
- Таня Петрова от HRS България: Бъдещето принадлежи на тези, които съчетават дигиталните иновации с човешка топлина 15.01.2025 г.
- Рувекс: Eurotis създаде иновативната тръбна система за термопомпи Euroklima с патентовано решение за устойчивост и ефективност 15.01.2025 г.
- Помпен офис: Дозиращата система Seko LS100 бе обявена за продукт на 2024 г. в сектора на професионалните перилни услуги 14.01.2025 г.
- Ротек: Bastian Solutions ускорява автоматизацията на складове с емулационна технология и компоненти от Rockwell Automation 14.01.2025 г.
- Sektori i prodhimit në Serbi ka shënuar një rritje prej 4.4% për vitin 2024 14.01.2025 г.
- Engineer Vasilev, drejtor operativ i Smart Energy, komentoi performancën e instalimeve fotovoltaike me bazë tokësore 13.01.2025 г.
- GreMa 3D prodhoi një kopje dixhitale mbresëlënëse të një steme falë skanerit SIMSCAN-E 3D nga Scantech 10.01.2025 г.
- Kompania e Maqedonisë së Veriut Vitalia po zgjeron veprimtarinë e saj me një bazë të re prodhuese 13.01.2025 г.
- Решение кое вклучува центар за обработка ROBODRILL и робот на FANUC ја зголемува продуктивноста во Grip 13.01.2025 г.
- Производствениот сектор во Србија забележа раст од 4,4% за 2024 година 14.01.2025 г.
- Инж. Василев, оперативен директор на Smart Energy, ја коментира продуктивноста на копнените фотонапонски инсталации 14.01.2025 г.
- Компанијата Виталиа од Северна Македонија ја проширува својата активност со нова производствена база 13.01.2025 г.
- Sectorul de productie din Serbia a inregistrat o crestere de 4.4% pentru anul 2024 14.01.2025 г.
- Compania nord-macedoneana Vitalia isi extinde activitatea cu o noua unitate de productie 13.01.2025 г.
- Serbia a semnat un contract de 720 de milioane euro cu PowerChina pentru constructia metroului din Belgrad 10.01.2025 г.
- GapMinder investeste 1 milion de euro in startup-ul romanesc de inteligenta artificiala Parol 10.01.2025 г.
- Центрифугалне пумпе компаније Saer раде са протоком од 10.000 кубних метара м/ч у наводњавању поља пиринча у Парагвају 14.01.2025 г.
- Производни сектор у Србији бележи раст од 4,4 одсто за 2024. годину 14.01.2025 г.
- Мултиинжењеринг представља пет кључних трендова који ће обликовати будућност аутоматизације 2025. године. 13.01.2025 г.
- Хидролија : Дугорочни пројекти за одрживо управљање водним ресурсима су наш фокус у 2025. години 10.01.2025 г.
-
GreMa 3D: Компанията Denpark прави пробив в денталната индустрия с интелигентните 3D скенери за зъбни импланти с Al
09 януари 2025 г.
-
Райкос Тех: HMI устройствата на Exor International отварят вратата към бъдещето на индустрията
07 януари 2025 г.
-
Новаторската компания Grip модернизира производството си с роботизираните решения на FANUC
06 януари 2025 г.