Сподели

Вълнуващото пътуване в света на дигитализираните продукти с решенията на Festo за IoT и Industry 4.0

17 май 2019 г.

Устройства за добавена реалност HoloLens, 3D печат или интелигентни очила – всичко, което ни впечатляваше преди повече от 30 години във филма „Завръщане в бъдещето“ вече е реалност. И това е благодарение на дигитализацията. „Както концепцията Индустрия 4.0, така и цифровизацията, водят до автоматизация на съвременния свят и издигат машиностроенето на ново, много по-високо ниво“, коментираха за ДигиталнаИндустрия.bg от Фесто ЕООД.

Кои са интелигентните продукти на компанията за т.нар. от Festo „Digital Customer Journey“?

„Ние подкрепяме нашите клиенти с дигитални решения във всяка стъпка от веригата за създаване на стойност, и по този начин съдействаме за тяхното индивидуално развитие“, подчертава д-р Михаел Хофмайстер, експерт „Цифрови технологии“ във Festo. Компанията предоставя на своите клиенти съгласувана софтуерна инфраструктура, като по този начин намалява техните разходи.

Гъвкав проектантски софтуер

Примери за тези интелигентни и всеобхватни софтуерни решения са Handling Guide Online за бързо онлайн конфигуриране и поръчка на координатни системи , Festo Design Tool 3D за онлайн комбиниране на отделни компоненти в пневматични модули, продуктов ключ за еднозначна идентификация на всеки компонент и за използването му в качеството на цифров двойник, както и продукти, базирани на приложения, като Festo Motion Terminal.

FluidDraw 365 пък позволява на проектантите да създават пневматични и електрически схеми по по-безопасен и по-ефективен начин за бързо и лесно изготвяне на необходимата документация в съответствие със стандартите. При годишен абонамент потребителите имат винаги най-новата версия, която е на разположение в портала App World на Festo.

Облачен мониторинг на състоянието само с натискане на бутон

Чрез комуникационния IoT-шлюз CPX-IoT, Festo проправs пътя за надеждно облачно решение, което ще позволи на производителите на машини и системи, както и на крайните клиенти значително да увеличат цялостната ефективност на оборудването. CPX-IoT свързва компоненти и модули от полево ниво, като например, вентилния остров CPX/MPA и модула за енергиен мониторинг MSE6-E2M с облака Festo Cloud през своя OPC UA интерфейс.

Облакът дава възможност за подготовка и мониторинг на данните, което може да се използва за анализ на тенденциите и за създаване на системи за ранно предупреждение и автоматично уведомяване в случаи на инциденти. IoT-шлюзът свързва облака с контролера и гарантира, че съответната информация се предава в желания формат и в точното време.

Мониторинг на състоянието чрез индикаторни панели

IoT-шлюзът CPX-IoT дава възможност за използване на предварително конфигурирани индикаторни панели за всеки елемент на Festo с допълнителна персонализация. Панелът за управление се вижда в уеб-браузъра и включва графики и светлинни индикатори на принципа на светофарните уредби. Специфични графични елементи, т.е. компоненти на потребителския интерфейс и диаграми за енергиен мониторинг, превантивната поддръжка, както и показателите за изпълнение на процеса и за увеличаване на цялостната ефективност на системата осигуряват ясна информация. Това решение за мониторинг на състоянието подобрява диагностиката на грешките и разпознаването на неизправности, като създава прозрачност по отношение на потреблението на енергия и предоставя ясна графична информация, както и архивира данните.

Цифрово управление на поддръжката

„Превантивното техническо обслужване е процес, който отнема време и бива ръчно документиран. Чрез дигиталния мениджър на поддръжката Smartenance на Festo, това е по-лесно, по-бързо и по-безопасно отвсякога“, поясниха от българския офис на европейския лидер.

Smartenance дава възможност за прецизно планиране и анализ на поддръжката на производственото оборудване и осигурява лесно навлизане на производствените мениджъри и оператори в дигиталната поддръжка. Smartenance е първият изцяло цифров продукт на Festo, който е достъпен за изтегляне като мобилно приложение за смартфони и таблети в App Stores на Apple и Google.

„Производствените мениджъри вече имат лесен достъп през уеб браузър до панела за управление. Smartenance позволява на крайните клиенти да планират, наблюдават и анализират поддръжката на системите. Дигиталният график за поддръжка прави техническото обслужване по-лесно, по-бързо и по-надеждно. Едновременната проверка от страна на системните оператори и мениджърите по производството осигурява по-голяма надеждност. Това елиминира много от процесите и необходимостта от координация между тях“, допълниха от Фесто.

Интелигентни продукти

Благодарение на интелигентните дигитални решения, експертът по автоматизация Festo обединява обширните си познания в областта на промишлените приложения с най-новите разработки в информационните технологии, за да реализира онлайн приложения за индустриална автоматизация. „Festo използва и дигитална комуникация, за да подкрепи клиентите си в тяхното дигитално приключение. То насочва клиентите надеждно и всеобхватно в портфолиото на Festo, което включва от информационни услуги и конфигурация до поръчка и доставка, пускане в експлоатация и поддръжка, както и техническо обучение, предлагано от Festo Didactic“, заявиха в заключение от Фесто.

Повече информация за Фесто ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg!

Източник на снимковия материал: Фесто ЕООД, Festo

Сподели

Още от IoT/Облачни услуги