Сподели

Кибер защитен отдалечен достъп и разширена реалност при управление на машини от Schneider Electric

04 септември 2020 г.

 

 

Много индустриални предприятия си задават въпроса: „Как можем да работим по-добре от разстояние?“. В подобни приложения от съществено значение за фабриките е сигурният отдалечен достъп до системите за индустриална автоматизация. Поддържането на операциите в дигиталния свят вече не изисква присъствие на място и достъпът се осъществява само с един клик. Една от компаниите, която е експерт в управлението на процеси от разстояние, е Schneider Electric. Вижте коментара по темата на специалистите от българския офис на дружеството пред Инженер.bg.

„Отдалеченото управление позволява на главните оператори на заводи и фабрики да продължат да настройват процесите, да извършват поддръжка и да вземат оперативни решения, които водят до ефективност, дори когато достъпът до физическата инсталация е ограничен или не е желателен“, споделиха от Шнайдер Електрик България.

Дигитализация на производствените процеси – бизнес моделът преди

„Преди да стане достъпно дигиталното дистанционно управление, поддръжката на машините и операциите бе скъп и неефективен процес. Когато дадена машина се повредеше или имаше нужда от профилактика, това означаваше прекъсване на производството и преминаване през определени процедури“, разказаха от Шнайдер Електрик България. Сред предприеманите мероприятия са:

  • Операторите прехвърлят проблема до управлението;
  • Мениджърите изпращат екип за поддръжка;
  • Техническите експерти се консултират по електронна поща и телефон за отстраняване на проблема;
  • Тъй като експертът по OEM (Original Equipment Manufacturer) или системният интегратор нямат пряка връзка с въпросната машина, проблемът се дискутира по телефона;
  • В зависимост от локалната диагностика, e възможно да се наложи представител на OEM да посети обекта, за да се опита да отстрани проблема;
  • Времето за престой се удължава, тъй като често графикът на експертите е резервиран напълно, пътувайки от обект до обект за отстраняване на проблеми;
  • В някои случаи, ако първоначалната диагностика е неправилна или техникът е поръчал грешни резервни части, настъпват още по-големи забавяния.

 

„За преодоляване на подобни проблеми е необходима стриктна организация на работния процес. За щастие, съвременните дигитализирани инструменти бързо свързват експертите с неизправните машини за по-навременна и добра диагностика и отстраняване на повредата. Работейки заедно, тези нови инструменти позволяват на експертите по-ефективно да управляват и поддържат машините отдалечено, независимо дали от корпоративния си офис, от домовете си или от всяко друго място по целия свят“, коментираха от Шнайдер Електрик България.

Дигитализация на производствените процеси – бизнес моделът сега

Като част от глобалната инициатива Smart Factory за модернизиране и дигитализиране на над 80 производствени фабрики по целия свят, през последните три години Schneider Electric тества на място инструменти за дистанционно управление на поддръжката. Инструментите комбинират кибер защитен отдалечен достъп и разширена реалност, за да позволят дистанционно управление на машините. Иновативната технологията на компанията се нарича EcoStruxure, а модулът за отдалечен контрол – EcoStruxure Augmented Operator Advisor.

Една от интелигентните фабрики на Schneider Electric, позволяващи отдалечено управление, се намира в град Пловдив. 65% от производствените процеси в предприятието, което е отличено с престижния сертификат Smart Factory, са изцяло автоматизирани посредством IoT платформата EcoStruxure, която оптимизира до 80% разходите и времето за проектиране, намалява със 75% разходите за поддръжка, а също и с до 50% въглеродния отпечатък.

 

Ето как работи отдалеченото управление на Schneider Electric:

Сигурна връзка

Използвайки инструмент за сигурна връзка, експертът по OEM или системният интегратор може да се свърже чрез киберсигурна връзка в облак към машината на крайния потребител. След това експертът дистанционно диагностицира проблема, като проверява данните на машината, параметрите и информацията за регистрация. Така в зависимост от идентифицираната повреда той може да предложи най-бързия начин за отстраняването ѝ. В някои случаи OEM експертът установява неизправност, дори преди крайния потребител.

Добавена оперативна реалност

Ако диагностицираният проблем е лесен за отстраняване (б.ред. като осигуряване на надстройка на фърмуера или настройка на софтуера), OEM или системният интегратор е в състояние автоматично да го обработи като използва защитената връзка в облака. Ако се изискват някои прости действия на място (б.ред. например смяна на запушен филтър на машината), инструмент с разширена реалност позволява на оператора да изпълнява задачи с помощта на обикновен таблет или мобилен телефон, със или без указания на отдалечения експерт, чрез изображения на оборудването с добавена реалност, актуализирана онлайн документация, оперативни процедури и дори видеоклипове от типа „как да“ за лесно изпълнение на задачата.

Виртуална поддръжка и експлоатация

Във фабриките преминаването към дистанционно управление се ускорява повсеместно, тъй като производителността на машините се подобрява, докато разходите за поддръжка намаляват, а експертите са по-продуктивни, защото времето за пътуване до всеки обект се съкращава. Това допълнително време се използва за подкрепа на повече клиенти дистанционно.

Повече информация за продуктите, които Schneider Electric предлага можете да намерите на уебсайта на компанията.

Източник на снимковия материал: Schneider Electric

Сподели

Още от 3D технологии / IoT