Сподели

С помощта на IoT устройство и машина на Multivac, „напитката на боговете“ запазва качествата си дълго

24 юли 2020 г.

 

 

Тенденцията в консумацията на вино в хотелиерския и ресторантьорския сектор се движи в нова посока, която дава възможност на белгийски бизнесмен и двамата му сътрудници да предложат иновативен начин за сервиране на високоценената в целия свят напитка. Разработването на подходящо решение и нови опаковки за вино се оказва изключително амбициозно начинание. Ето защо, изобретателите се обръщат за помощ към световния лидер в опаковъчните решения Multivac. Вижте какво разказаха за Инженер.bg от Мултивак България.

Историята на Invineo започва през юли 2015 г., когато трима любители на виното в Белгия решават да революционизират начина, по който хотелиерството сервира „божествената напитка“. „Презентацията на висококачествено вино в хотели и ресторанти се оказа изпълнено с много предизвикателства", коментира г-н Тиери Тачени, основател и изпълнителен директор на Invineo, и добавя „Виното не само трябва да се съхранява при идеална температура, но и да се консумира в кратък период от време. Всеки път, когато се отвори бутилка, вкусът и интензивността на напитката избледняват и това влошава качеството ѝ, което означава, че тя трябва да се консумира изцяло. Това обаче, не винаги е възможно и често е свързано с немалки загуби на първокачествен продукт“.

Визионерска концепция за сервиране на вино 

Тези и други проблеми вдъхновяват изобретателите да разработят напълно нова концепция с точни и ясни цели - виното следва да бъде перфектно запазено, дори след отварянето му и трябва да се сервира в идеалното количество с натискане на един бутон. Така компанията разработва иновативна система за дозиране (Invineo Wine Dispenser), която работи с три цилиндрични торбички, пълни с вино, и използва RFID технология за разпознаване на вина и охлаждането на всяко до тяхната идеална температура за сервиране.

Визията на предприемачите отива дори по-далеч и дозаторът за вино Invineo, който вече се използва от някои престижни ресторанти и хотелиерски групи, се превръща в IoT устройство, което отговаря на изискванията на Industry 4.0. Той улавя всички необходими оперативни данни като консумация, запаси и изкупна цена на всеки вид вино. След това данните и информацията се обработват и се използват за оптимизиране на обслужването на клиентите.

Invineo е доставчик на услуги „всичко в едно“, който обслужва хорека сектора. Белгийският стартъп внимателно подбира и купува вина директно от производители, налива ги в патентованите си торбички и ги доставя директно на клиентите си. В допълнение към хотелиерския бранш, компанията се насочва и към частните любители на виното като целева група за вторичен пазар.

Нова опаковка с нов дизайн, или как духът на изобретението съвпада с опита на Multivac

Торбичките за разпределителната система имат капацитет 2 l. Те се състоят от цилиндричен термоформован пакет със затваряща втулка. Тази опаковка се пълни с вино чрез специална система, преди впоследствие да бъде запечатана.

„Ние навлизахме в неизследвана територия с опаковките за вино“, споделя г-н Кристоф Клайн, съoсновател и ръководител на проекта в Invineo и добавя „Поради това, богатият опит и ноу-хау в подобни проекти бяха ключовите фактори при вземането на решение за сътрудничество ни с Multivac“.

Екипът на Multivac, Белгия, заедно с Иновационния център на Multivac във Волфертшвенден (Wolfertschwenden), се заема с разработването на идеята в търговската ѝ концепция, като в допълнение към спазването на всички обичайни стандарти в индустрията трябва да се гарантира срок на годност от поне 6 месеца за бяло вино и 12 месеца за червено вино. Освен това, съдържанието на бутилката следва да се използва без загуба на качество най-малко 30 дни след отваряне.

„Изпълнението на концепцията изисква много прецизен процес на термоформоване, така че да се постигне равномерна дебелина на стената по цялата повърхност на термоформования контейнер. Това е решаващият фактор по отношение на защитата на продукта. Колебанията в дебелината на стената на контейнера не само нарушават кислородната бариера, но и оказват неблагоприятно влияние върху механичната защитна функция на опаковката“, обясниха от Мултивак България.

Високообещаващо пилотно производство

От август 2019 г. торбите за вино се произвеждат като част от пилотен проект на термоформоващата опаковъчна машина Multivac R 245. По отношение на транспортната логистика, фактът, че висококачествените вина са защитени цели три пъти, също се оказва полезен. Комбинацията от здрава термоформована опаковка, твърда картонена тръба и окончателната вторична опаковка намаляват до минимум риска от транспортни щети. „Благодарение на Multivac, вече можем да предложим висококачествени вина в уникална и много атрактивна опаковка“, коментира със задоволство Тиери Тачени. „Процесът на опаковане също е много лесен и интуитивен“, добавя Кристоф Клайн.


Концепцията за опаковане, разработена от Multivac, спестява ресурси, тъй като формовъчната форма, използвана в процеса на термоформоване, позволява използването на по-тънки дебелини на филма в сравнение с обичайните опаковки. 

В заключение Тиери Тачени заявява: „Високото ниво на експертиза, показано от специалистите на Multivac, ни позволи да въведем на пазара атрактивна опаковка с най-високо качество. Ето защо обмисляме да разширим концепцията си към други продукти в хранителния сектор. Заедно с Multivac, разбира се". 

Повече информация за Мултивак България ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg ТУК!

 

Източник на снимковия материал: Multivac, Мултивак България

Сподели

Още от 3D технологии / IoT