В повечето фабрики процесите в края на технологичната линия са най-подходящи за автоматизация. Комбинацията от сложни от ергономична гледна точка задачи и прости, повтарящи се движения са уморителни за работниците и често са лесни за програмиране. Освен това тези фактори могат да доведат също до недостиг на работна ръка, което е възможно да струва скъпо на производителя. В индустрията за ландшафен дизайн палетизирането на торби с почва и мулч винаги е било сравнително труден процес за автоматизиране. Безопасното и надеждно поставяне с висока прецизност върху палетите на леките, но с големи размери найлонови торби е голямо предизвикателство за роботите и хората, особено след часове ръчен труд.
„За да реши този проблем, компанията NOVA Automation – интегратор на Kawasaki Robotics, проектира решение за автоматизация на процеса. Системата позволява на производителите на продукти за сектора на озеленяването да избегнат провисването на торбите от палетите и да пренасочат работниците към работни места с по-благоприятни условия на труд. Същевременно решението осигурява последователен и надежден процес на палетизиране при недостиг на работна ръка“, коментираха за ДигиталнаИндустрия.bg от доказаната българска инженерингова и търговска компания Бимекс Лимитид, партньор на Kawasaki Robotics за България.
Какви са предизвикателствата в проекта?
За да намали разходите за доставка, производителят трябвало да натоварва камионите с осемфутови палети, които запълват цялото пространство от пода до тавана. За да могат работниците да натоварят палет с такава височина, те трябвало да пускат торбите от горната част на осемфутова клетка за стекове, предназначена за ръчно подреждане на палети. Тя се използва, за да се предотврати изплъзването на торбите от палета. Било невъзможно да се следва конкретен модел на подреждане, защото торбите просто са пускани, което водело до нестабилни и неравно подредени палети.
Подреждането на извънгабаритните найлонови торби с продукти за озеленяване не е ергономична операция. Съвсем естествено в хода на осемчасовата смяна настъпва умора и извършването на този тип повтарящи се движения за продължителен период носи явен риск от трудови инциденти. Напрегнатият характер на тази задача довело до текучество на служители, което било последвано от неравномерно и различно подреждане върху палетите, както и до престои на машините.
„Не е лесно да подреждате 8-9 хиляди торби на ден“, коментира г-н Харви Шнайдер, собственик на Florida Wood Recycling (FWR), компания, която използва всеки ден решението на NOVA Automation в своето производство. „Това е тежка работа, така че беше трудно да задържим работниците на тази длъжност“, допълва той.
Какво е решението на предизвикателствата?
За да разреши тези проблеми за целия индустриален отрасъл, NOVA проектира напълно автоматизирана клетка за палетизиране, която е инсталирана в производството на FWR. Интеграторът автоматизира концепцията на клетката за ръчно подреждане чрез използване на робота за палетизиране CP300L на Kawasaki и друго оборудване в края на линията.
В началото на линията торбите се пълнят с идентични количества от продуктите с помощта на захранващо устройство и машина за пълнене и запечатване. След като се напълнят, торбите се запечатват с горещ въздух и се подават към конвейерна система. Тук тяхната повърхност се изравнява за лесно подреждане, а след това друг конвейер ги доставя до робота CP300L.
Патентованата автоматизирана стекова клетка за палетизиране на NOVA започва под палета, който се намира на конвейер, като клетката се издига приблизително на височина четири фута. Роботът подрежда торбите поотделно върху палета, следвайки специално програмиран модел. След като торбите достигнат горната част на клетката, нейната височина се увеличава с още четири фута до пълната височина на палета и роботът продължава да го подрежда. Крайният резултат е стабилен палет без подаващи се извън него торби, който е готов за опаковане с пластмасово фолио и товарене в камион.
Мощността, надеждността и водещата за индустрията скорост на робота CP300L на Kawasaki го превръщат в оптимален избор за приложението на FWR. Роботите от серията CP осигуряват гъвкава автоматизация на крайните процеси и процесите на разпределение в широк спектър от индустриални отрасли и поддържат максимална ефективност на производствената линия. С комбинацията на голям полезен товар при минимално тегло, моделът CP300L се отличава с най-голямата производителност сред палетизиращите роботи от серията CP.
Многократният положителен опит с компанията Kawasaki също изиграва важна роля за избора на NOVA. „Ние имаме нужда от партньор, а не просто от доставчик. Kawasaki Robotics е този партньор, който търсихме и сътрудничеството с него става все по-силно всеки ден“, категоричен е Пол Уегман, главен изпълнителен директор на NOVA Automation.
Какви са постигнатите производствени резултати?
В момента FWR разполага с една автоматизирана линия за палетизиране и две, които все още използват ръчното палетизиране от работници. Заради успеха, който решението постига, Шнайдер обмисля автоматизирането на още една линия.
Роботът CP300L на FWR в момента работи най-малко 9 часа на ден. По време на натоварения пролетен сезон, той работи до 18 часа на ден, като е в състояние да палетизира със скорост до 22 торби в минута със средна производителност от 18 торби за минута. Това е приблизително същата скорост, с която работят непрекъснато двама работника.
Роботът е надежден и последователен и FWR вече не трябва да плаща извънреден труд или да спира производството, ако някой служител не дойде на работа. Освен това от компанията не се налага да плащат на работниците в случай на повреда. „Преди автоматизацията, ако една от другите ни машини излезеше от строя, трябваше да плащаме на работника, въпреки че той не работеше, докато машината не бъде пусната отново в експлоатация“, каза г-н Шнайдер.
Въпреки че решението е сравнително ново за производителите на почвени смеси и мулчиране, автоматизацията в края на технологичната линия е утвърдена концепция, използвана в стотици приложения. За NOVA Automation внедреното решение във FWR е едно от многото успешни приложения за роботизирано палетизиране, които те са разработили и внедрили в продължение на повече от 25 години.
Повече информация за Бимекс Лимитид ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Бимекс Лимитид, Kawasaki Robotics
-
Райкос Тех: Сертифицирани устройства за измерване и мониторинг на потреблението на електроенергия от Algodue Elettronica 01.06.2023 г.
-
Жо и Вен България: Фоторелетата Ex9LAS и Ex9LDS на Noark имат потенциала сериозно да намалят разходите за електроенергия 01.06.2023 г.
-
Прилаганият от Sensata Technologies Lean подход на управление бе отличен с приз по време на Operational Excellence Awards 2023 01.06.2023 г.
-
Година след откриването си „Академия Електрик“ продължава да осигурява високата квалификация на своите курсисти 01.06.2023 г.
-
Suedeze SHL Healthcare investoi në një fabrikë pajisjesh mjekësore pranë Sofjes, Bullgari 01.06.2023 г.
-
Portofoli i Filkab mbulon të gjithë asortimentin e nevojshëm të kabllove TKD të dizajnuara për sistemet e ashensorëve 01.06.2023 г.
-
Avesta Batteries and Energy Engineering hap një fabrikë të re për prodhimin e baterive në Kërçovë 31.05.2023 г.
-
Kompania amerikane e makinave elektrike Rivian do të punësojë mbi 150 inxhinierë në Beograd 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare инвестираше речиси во фабрика за медицински производи во близина на Софија, Бугарија 01.06.2023 г.
-
Инж Нишан Баздигјан, управител на РАИС, ја коментираше иновативната машина со 8 вретена разработена во соработка со Siemens 01.06.2023 г.
-
Авеста Батери енд Енерджи Инженеринг отвора нова фабрика за производство на акумулатори во Кичево, Северна Македонија 31.05.2023 г.
-
Американската компанија за електрични автомобили Rivian ќе вработи над 150 инженери 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare va investi aproximativ 2 milioane de leva (BGN) intr-o fabrica de dispozitive medicale langa Sofia 01.06.2023 г.
-
Ing. Nishan Bazdigyan, managerul companiei RAIS, ne povesteste despre masina inovatoare cu 8 axe, dezvoltata in cooperare cu Sie 01.06.2023 г.
-
Avesta Battery & Energy Engineering deschide o noua fabrica pentru productia de baterii in Kicevo 31.05.2023 г.
-
Compania americana de masini electrice Rivian va angaja in 2023 peste 150 de ingineri in Belgrad, Serbia 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare уложила је скоро 2 милиона лева у фабрику медицинских уређаја у близини Софије, Бугарска 01.06.2023 г.
-
РС Електро: Мобилни уређаји shirla компаније Baur пружају поуздано тестирање и локацију квара у кабловима и омотачу каблова 01.06.2023 г.
-
Авеста Батери анд Енерџи Инжењеринг отвара нову фабрику за производњу батерија у Кичеву, Северна Македонија 31.05.2023 г.
-
Америчка компанија за електрична возила Rivian запослиће преко 150 инжењера у Београду 30.05.2023 г.
-
БР Техника: Smart Flex Effector на Bosch Rexroth е стъпка към бъдещето на фабричната роботизирана автоматизация
01 юни 2023 г.
-
Интелигентна роботика: 10 000 парчета сирене на час минават през „пръстите“ на два робота KR Agilus HM във Vepo Cheese
28 април 2023 г.
-
Безкомпромисните професионалисти от STAMH създават персонализирани складове на бъдещето от световно ниво
20 април 2023 г.