През март 1997 г. Kawasaki Motors Manufacturing Corporation (KMM) внедрява робот от серията J на Kawasaki, предназначен за заваряване на страничните компоненти върху рамката на мотоциклети Kawasaki Vulcan 800. 25 години по-късно този надежден робот продължава да работи в производствените съоръжения на KMM, заварявайки различни части на други търсени към момента модели. „През целия си живот роботът е работил толкова часове, колкото са 8-часови смени за 23 години. За това време той е обслужен от специалистите по техническа поддръжка около 60 пъти и е показал гъвкавост, работейки на две различни заваръчни линии“, информираха за читателите на ДигиталнаИндустрия.bg от доказаната българска инженерингова и търговска компания Бимекс Лимитид, партньор на Kawasaki Robotics за България.
Възвръщаемост на направената инвестиция
Машинното оборудване е капиталов разход, така че напълно естествено възвръщаемостта на инвестицията (ROI) да е най-важният показател. Разходите и изискванията към всяко роботизирано приложение са различни, но в този случай инвестицията на KMM се е изплатила бързо, което води до висока степен на рентабилност в течение на годините.
„Роботът се изплати за по-малко от две години през 90-те, така че на практика ние го използваме безплатно през последните 23 години“, коментира главният инженер на KMM, г-н Скот Гордън. „Когато нещо не се налага да бъде сменяно често, това е в помощ на бюджета за капиталови разходи“, допълва той.
Висока гъвкавост през експлоатационния срок
Когато през 2004 г. KMM спира да произвежда мотоциклета Vulcan 800, роботът е препрограмиран за заваряване на кормилни валове на транспортно средство, чиято популярност към тогавашния момент бързо се увеличавала – това били ATV-тата. „Произвеждахме до 60 000 ATV-та годишно и всички бяха с кормилен вал“, разказва Скот Гордън. „Така че в началото натоварването на робота беше много голямо“, продължава той.
Производителите трябва да бъдат достатъчно гъвкави, за да реагират на непрекъснато променящите се пазарни нужди. Надеждните роботи на Kawasaki могат да бъдат препрограмирани с помощта на AS Language, за да се справят с различни приложения, осигурявайки им нужната гъвкавост, за да бъдат в крак с търсенето.
Безопасността е на първо място
Когато се произвеждат превозни средства, всякакви несъответствия или грешки в заваръчните шевове могат да доведат до потенциално опасно транспортно средство. Поради това във фабриката на KMM роботизираното заваряване се е превърнало в задължителна операция. „Когато разработваме нов модел, ние се опитваме да автоматизираме колкото е възможно по-голяма част от заваряването, дори само от гледна точка на качеството“, категоричен е Скот Гордън. „Не можете да разчитате, че ръчното заваряване ще бъде едно и също ден след ден или дори от сутринта до края на смяната“, допълва той.
„Съвременните заваръчни роботи от серията BA и R на Kawasaki изпълняват заваръчни шевове с качеството, осигурявано от експерт заварчик в най-добрия му работен ден, при това всеки ден. Всеки робот е оборудван стандартно със специален софтуер за заваряване, позволяващ бързо и лесно програмиране на технологичния процес. Функцията за адаптивно заваряване позволява промяна на позицията на робота, траекторията и скоростта по време на заваряване за изпълнение на различни шевове, което осигурява висококачествени заварки по време на всеки цикъл”, поясниха и от Бимекс Лимитид.
Голяма надеждност, доказана в практиката
Недостигът на работна ръка е постоянен проблем за много производители, особено в областта на металообработка. Според Tradesmen International средната възраст на американския заварчик е 55 години – тя е с 13 години по-висока от средната възраст на американските работници, като по-малко от 20% от заварчиците са на възраст под 35 години. Все по-малко млади работници се интересуват от тази професия , което затруднява намирането на подходящите служители за тази област.
„Автоматизацията позволява на производителите да намалят разходите за труд и да сведат до минимум времето за престой, причинено от недостига на работна ръка, така че да могат да се съсредоточат върху това да отговорят на търсенето и да осигурят висококачествени изделия”, заявиха българските специалисти.
Екипът на Kawasaki се гордее с производството на добре проектирани, произведени и надеждни роботи. Но едно е да чуеш това твърдение, а друго е да го видиш от първа ръка. „След като използва своя робот Kawasaki от серията J в продължение на над 25 години, от KMM са убедени в качеството на роботите на Kawasaki от личен опит. Използването на техния робот от серията J им помага да намалят разходите, да подобрят качеството на продукта, да увеличат ефективността и да се адаптират към нуждите на своя пазар“, допълниха още от Бимекс Лимитид.
Повече информация за Бимекс Лимитид ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Бимекс Лимитид, Kawasaki Robotics
- Еластокалориката – процес, който обещава екологично отопление и охлаждане и революция в ОВК сектора 14.09.2024 г.
- „ПромоТех.bg в един клик“: Стартираме есенния сезон със седмични оферти за технически продукти и още много добавена стойност 13.09.2024 г.
- Данфос България: И у нас, и по света, Danfoss предоставя на студентите възможност да превърнат знанията си в успешна кариера 13.09.2024 г.
- Изграждайки мост между образованието и индустрията, Фесто Производство посрещна студенти от Hochschule Heilbronn, Германия 13.09.2024 г.
- SAT: Ekipi ynë i inxhinierëve dhe teknikëve elektrikë shumë të kualifikuar zbaton instalime elektrike pa kompromis 14.09.2024 г.
- RS Electro: Transformatori portativ i djegies së Baur ndihmon në gjetjen e defekteve komplekse 14.09.2024 г.
- LogiSoft zbatoi një projekt automatizimi në shkallë të gjerë për të gjitha qendrat logjistike në Bullgari të kompanisë së korrie 14.09.2024 г.
- Rumania nis procedurat për ndërtimin e një ure të dytë mbi Danub midis Giurgiu dhe Ruse 13.09.2024 г.
- РС Електро: преносливиот трансформатор за прегорување на Baur помага да се лоцираат сложени дефекти 13.09.2024 г.
- Романија започна процедури за изградба на втор мост на река Дунав меѓу Ѓурѓево и Русе 13.09.2024 г.
- Операторот на меѓународниот аеродром во Тирана инвестира 140 милиони евра за негово проширување до 2040 година. 13.09.2024 г.
- Теси: Како луѓето и нивниот „мотор“ – спортот – даваат поинаков поглед кон силата и мотивацијата за развој 12.09.2024 г.
- Romania incepe procedurile pentru construirea unui al doilea pod peste Dunare intre Giurgiu si Ruse 13.09.2024 г.
- Operatorul aeroportului international din Tirana investeste 140 de milioane de euro pentru extinderea acestuia pana in 2040 13.09.2024 г.
- Primul oras balcanic cu transport public cu autobuze electrice va fi in Macedonia de Nord 11.09.2024 г.
- Indumatic: Duzele de pulverizare MX de la PNR rezolva problemele legate de infundare intr-un sistem de pulverizare glazura 10.09.2024 г.
- САТ: Наш тим високо квалификованих инжењера електротехнике и техничара спроводи бескомпромисне електричне производе до „кључ у р 14.09.2024 г.
- Румунија започела процедуру за изградњу другог моста преко Дунава између градова Ђургево и Русе 13.09.2024 г.
- Оператер међународног аеродрома у Тирани улаже 140 милиона. за продужење до 2040. године 13.09.2024 г.
- РС Електро: Преносиви трансформатор за сагоревање компаније Baur помаже у лоцирању сложених кварова 12.09.2024 г.
-
Машиностроителните предприятия влизат в бъдещето на индустрията чрез дигитализация с Vector от Алвекта
17 август 2024 г.
-
ФАНУК България: За системните интегратори с „жълта кръв“ от Robotec изборът на роботи на FANUC винаги е на първо място!
14 август 2024 г.
-
Солтех: Kоботите на Universal Robots са търсен и верен помощник при производството на медицинска апаратура
09 август 2024 г.