Те движат света в буквалния смисъл – никое задвижващо устройство не може без лагери, независимо дали са електрически автомобили, хибридни превозни средства или двигатели с вътрешно горене. „Schaeffler разработи специален високопроизводителен сачмен лагер с интегриран центробежен диск. Този диск допринася за намаляване на емисиите на CO2 от превозни средства с двигатели с вътрешно горене и хибридни задвижвания, а електрическите автомобили, от друга страна, могат да изминат по-голямо разстояние с едно зареждане. Лагерът тежи само 300 g и е с диаметър между 5 и 10 cm в зависимост от приложението“, съобщиха за ДигиталнаИндустрия.bg от Шефлер България.
„Силата на иновациите е ключов фактор за затвърждаване на корпоративния успех на Schaeffler в автомобилната промишленост“, заявява Матиас Цинк, главен изпълнителен директор на направлението „Automotive Technologies“ в Schaeffler. „Новите сачмени лагери ще направят задвижванията още по-ефективни и ще повиши популярността на електромобилите за ежедневна употреба“, категоричен е той.
През 2021 г. за първи път някои производители на автомобили започнаха да използват новите сачмени лагери при производството на хибридни трансмисии и трансмисии с двоен съединител. Компанията Schaeffler си сътрудничи и с други производители в развойните проекти, приближавайки се все повече към старта на серийното производство на лагери от такъв тип. Компанията внедрява патентованата технология в нови и нови области на приложение на лагерните си технологии, включително в специални електрически превозни средства. Лагерът наскоро бе включен в списъка на финалистите за Германските награди за иновации за 2022 г. в категорията „Големи производители“.
Най-доброто от две лагерни конструкции
Сачмените лагери са или отворени отстрани (известни като „отворени лагери“), или имат уплътнения, изработени от специален гумен материал. Капсулованите лагерни възли предпазват сачмите и лагерните пътечки от замърсяване. „Това означава по-малко износване и по-дълъг експлоатационен живот. Недостатък обаче е по-високата степен на триене в лагера, което води до загуба на енергия. Въпреки че триенето е по-малко при лагерите от отворен тип, лагерните възли се повреждат по-бързо поради липсата на защита от замърсяване. А това е истинска дилема. С високоефективния сачмен лагер с интегриран центробежен диск Schaeffler разработи наистина уникално решение, което съчетава предимствата на отворения лагер с тези на капсулования лагер“, поясниха българските специалисти. Резултатът е значително по-малки загуба на енергия от триене. „По-малкото триене означава, че задвижващата енергия се използва по-ефективно. Това, от своя страна, намалява емисиите и подобрява пробега на електрическите превозни средства“, казва д-р Дитер Айрайнер, ръководител направление „Лагерни технологии“ в Schaeffler.
Това, което наистина отличава новия лагер, е, че гумените уплътнения, които обикновено са здраво фиксирани към външните страни на лагера, са заменени със специално проектиран центробежен диск, интегриран във вътрешния пръстен. Този диск предпазва от замърсяване подобно на капсулован лагер. Тъй като дискът се върти свободно, триенето в лагера е с около 80% по-малко, отколкото при конвенционалните уплътнения. Резултатът е намаляване на емисиите от CO2 с до 0.3 g/km за едно превозно средство. Намаляването на загубите с до 30 W на лагер също може да подобри пробега на електрическите превозни средства с до 1%.
„Ефективните лагерни решения играят ключова роля в устойчивата мобилност. С нашия нов лагер Schaeffler показва, че малките промени могат да доведат до големи постижения“, казва Айрайнер. Центробежният дисков лагер има също така значително по-дълъг експлоатационен живот. „Експлоатационният живот на лагера се увеличава десетократно в сравнение с лагер от отворен тип, докато устройството издържа два пъти по-дълго от конвенционалните капсуловани сачмени лагери. Това означава, че габаритните размери на лагерните и трансмисионните възли могат да бъдат намалени в бъдеще, като по този начин ще се спестят материали и ще се намали теглото”, допълниха от Шефлер България.
Сачмени лагери за по-голяма ефективност при електрически задвижвания
Schaeffler разработва и произвежда иглени ролкови лагери повече от 70 години. През 2001 г. компанията придоби FAG Kugelfischer Georg Schäfer в Швайнфурт, Германия, като по този начин значително разшири своето портфолио от търкалящи лагери. „Лагерите са незаменими за автомобилната индустрия, както и в машиностроенето и производството на трансмисии. Дори специалните електрически превозни средства не могат без тях. Въпреки че за електрическите автомобили обикновено е достатъчна само една предавка, за да потеглят, те също използват редуктор, за да се намалява скоростта на електрическия двигател с фиксиран коефициент, като по този начин го правят съвместим както с ниски, така и с високи скорости“, коментираха от офиса на компанията у нас. Тъй като все повече електрически двигатели достигат обороти до 20 000 min-1, се поставят все по-високи изисквания към дизайна, материала и покритието на задвижванията, както и на лагерите, които влизат в тях.
„Преходът към електрически задвижвания води до иновации в разработването на лагери“, заявява Айрайнер. За тази цел компанията комбинира своето цялостно системно ноу-хау, когато става въпрос за лагерна технология и електрически задвижващи системи. Именно на тази основа Schaeffler разработва и лагери, които предотвратяват, например, повреди, причинени от протичането на електрически ток, особено в електрически задвижвания с номинално работно напрежение от 800 V или при използването на полупроводници от силициев карбид в силовата електроника.
Повече информация за Шефлер България ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Шефлер България, Schaeffler, freepic.com
-
На кариерни форуми през април Електрохолд България доказа, че е притегателна сила за младите технически таланти в енергетиката 08.06.2023 г.
-
MG Pro: atvise® обединява предимствата на HMI и SCADA системите за оптимално управление и организация на производството 08.06.2023 г.
-
Десетки работодатели представиха възможности за работа и стаж по време на Кариерен форум 7.0 в СУ „Св. Климент Охридски“ 08.06.2023 г.
-
LEGIO.premium, LEGIO.ball и LEGIO.standard – филтърни решения с немско качество за чиста питейна вода, а сега и на специална цена 08.06.2023 г.
-
Wizz AIR shton një avion të gjashtë në bazën e tij në Aeroportin e Shkupit 08.06.2023 г.
-
Shërbimi KMT: NASA monitoron rrjedhën e ujit në laboratorin e terrenit Santa Susanna duke përdorur detektor inovativ Ijinus 08.06.2023 г.
-
Sof Connect do të instalojë 22 stacione të tjera për makina elektrike në aeroportin e Sofjes, Bullgari 07.06.2023 г.
-
Minal me bazë në Kinë do të ndërtojë fabrikë të re të pjesëve të automjeteve në Shabac, Serbi 06.06.2023 г.
-
Wizz AIR додава 6-ти авион во базата на аеродромот во Скопје, како и нови авиолинии 08.06.2023 г.
-
Соф Конект ќе инсталира уште 22 станици за електрични автомобили на аеродромот во Софија 07.06.2023 г.
-
Т и Д Инженеринг: Нашите станици за полнење на електрични автомобили ги исполнуваат сите современи меѓународни и државни стандар 07.06.2023 г.
-
Компанијата Minal со седиште во Кина гради нова фабрика за автоделови во Шабац, Србија 06.06.2023 г.
-
Wizz AIR adauga a sasea aeronava la baza de la Aeroportul Skopje, precum si noi linii aeriene 08.06.2023 г.
-
Sof Connect va instala alte 22 de statii pentru masini electrice la aeroportul din Sofia, Bulgaria 07.06.2023 г.
-
Compania Minal situata in China construieste o noua fabrica de piese auto in Šabac, Serbia 06.06.2023 г.
-
Albania va crea o agentie pentru promovarea startup-urilor si a inovatiei 05.06.2023 г.
-
Wizz AIR додаје шести авион бази на аеродрому Скопље као и нове авио-компаније 08.06.2023 г.
-
Понуда компаније Филкаб-Миг покрива цео неопходан асортиман TKD каблова дизајнираних за лифтовске системе будућности 08.06.2023 г.
-
Т и Д Инжењеринг: Наше станице за пуњење електричних аутомобила испуњавају све савремене међународне и државне стандарде 08.06.2023 г.
-
Соф Конект ће инсталирати још 22 станице за електричне аутомобиле на аеродрому у Софији 07.06.2023 г.
-
iNovativa: Офисът на бъдещето е комбинация от интелигентно управление и впечатляващ интериор, посетете шоурумът ни!
06 юни 2023 г.
-
Valkrea.House: С мобилните апликации сигурността на Вашата „крепост“ е на един клик разстояние чрез мониторинг в реално време
05 юни 2023 г.
-
Ненадминат комфорт и изживяване в хотела от бъдещето, оборудван с биометричната безжична система на Biodit
03 юни 2023 г.