Те движат света в буквалния смисъл – никое задвижващо устройство не може без лагери, независимо дали са електрически автомобили, хибридни превозни средства или двигатели с вътрешно горене. „Schaeffler разработи специален високопроизводителен сачмен лагер с интегриран центробежен диск. Този диск допринася за намаляване на емисиите на CO2 от превозни средства с двигатели с вътрешно горене и хибридни задвижвания, а електрическите автомобили, от друга страна, могат да изминат по-голямо разстояние с едно зареждане. Лагерът тежи само 300 g и е с диаметър между 5 и 10 cm в зависимост от приложението“, съобщиха за ДигиталнаИндустрия.bg от Шефлер България.
„Силата на иновациите е ключов фактор за затвърждаване на корпоративния успех на Schaeffler в автомобилната промишленост“, заявява Матиас Цинк, главен изпълнителен директор на направлението „Automotive Technologies“ в Schaeffler. „Новите сачмени лагери ще направят задвижванията още по-ефективни и ще повиши популярността на електромобилите за ежедневна употреба“, категоричен е той.
През 2021 г. за първи път някои производители на автомобили започнаха да използват новите сачмени лагери при производството на хибридни трансмисии и трансмисии с двоен съединител. Компанията Schaeffler си сътрудничи и с други производители в развойните проекти, приближавайки се все повече към старта на серийното производство на лагери от такъв тип. Компанията внедрява патентованата технология в нови и нови области на приложение на лагерните си технологии, включително в специални електрически превозни средства. Лагерът наскоро бе включен в списъка на финалистите за Германските награди за иновации за 2022 г. в категорията „Големи производители“.
Най-доброто от две лагерни конструкции
Сачмените лагери са или отворени отстрани (известни като „отворени лагери“), или имат уплътнения, изработени от специален гумен материал. Капсулованите лагерни възли предпазват сачмите и лагерните пътечки от замърсяване. „Това означава по-малко износване и по-дълъг експлоатационен живот. Недостатък обаче е по-високата степен на триене в лагера, което води до загуба на енергия. Въпреки че триенето е по-малко при лагерите от отворен тип, лагерните възли се повреждат по-бързо поради липсата на защита от замърсяване. А това е истинска дилема. С високоефективния сачмен лагер с интегриран центробежен диск Schaeffler разработи наистина уникално решение, което съчетава предимствата на отворения лагер с тези на капсулования лагер“, поясниха българските специалисти. Резултатът е значително по-малки загуба на енергия от триене. „По-малкото триене означава, че задвижващата енергия се използва по-ефективно. Това, от своя страна, намалява емисиите и подобрява пробега на електрическите превозни средства“, казва д-р Дитер Айрайнер, ръководител направление „Лагерни технологии“ в Schaeffler.
Това, което наистина отличава новия лагер, е, че гумените уплътнения, които обикновено са здраво фиксирани към външните страни на лагера, са заменени със специално проектиран центробежен диск, интегриран във вътрешния пръстен. Този диск предпазва от замърсяване подобно на капсулован лагер. Тъй като дискът се върти свободно, триенето в лагера е с около 80% по-малко, отколкото при конвенционалните уплътнения. Резултатът е намаляване на емисиите от CO2 с до 0.3 g/km за едно превозно средство. Намаляването на загубите с до 30 W на лагер също може да подобри пробега на електрическите превозни средства с до 1%.
„Ефективните лагерни решения играят ключова роля в устойчивата мобилност. С нашия нов лагер Schaeffler показва, че малките промени могат да доведат до големи постижения“, казва Айрайнер. Центробежният дисков лагер има също така значително по-дълъг експлоатационен живот. „Експлоатационният живот на лагера се увеличава десетократно в сравнение с лагер от отворен тип, докато устройството издържа два пъти по-дълго от конвенционалните капсуловани сачмени лагери. Това означава, че габаритните размери на лагерните и трансмисионните възли могат да бъдат намалени в бъдеще, като по този начин ще се спестят материали и ще се намали теглото”, допълниха от Шефлер България.
Сачмени лагери за по-голяма ефективност при електрически задвижвания
Schaeffler разработва и произвежда иглени ролкови лагери повече от 70 години. През 2001 г. компанията придоби FAG Kugelfischer Georg Schäfer в Швайнфурт, Германия, като по този начин значително разшири своето портфолио от търкалящи лагери. „Лагерите са незаменими за автомобилната индустрия, както и в машиностроенето и производството на трансмисии. Дори специалните електрически превозни средства не могат без тях. Въпреки че за електрическите автомобили обикновено е достатъчна само една предавка, за да потеглят, те също използват редуктор, за да се намалява скоростта на електрическия двигател с фиксиран коефициент, като по този начин го правят съвместим както с ниски, така и с високи скорости“, коментираха от офиса на компанията у нас. Тъй като все повече електрически двигатели достигат обороти до 20 000 min-1, се поставят все по-високи изисквания към дизайна, материала и покритието на задвижванията, както и на лагерите, които влизат в тях.
„Преходът към електрически задвижвания води до иновации в разработването на лагери“, заявява Айрайнер. За тази цел компанията комбинира своето цялостно системно ноу-хау, когато става въпрос за лагерна технология и електрически задвижващи системи. Именно на тази основа Schaeffler разработва и лагери, които предотвратяват, например, повреди, причинени от протичането на електрически ток, особено в електрически задвижвания с номинално работно напрежение от 800 V или при използването на полупроводници от силициев карбид в силовата електроника.
Повече информация за Шефлер България ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Шефлер България, Schaeffler, freepic.com
-
APS Pipes България: Свойствата на GRP тръбите Subor позволяват полагането им чрез безизкопен, подводен и надземен монтаж 03.12.2023 г.
-
Машините на MachTech & InnoTech 2023: Мащабните технологични решения приковаха вниманието на многобройните посетители 02.12.2023 г.
-
Sensata Technologies с престижно отличие в категория „Иновации“ от 33-тите Бизнес Оскари, връчвани от списание „Икономика“ и КРИБ 02.12.2023 г.
-
Бандени: Честотният преобразувател iC7 на Danfoss проправя път към измерение, в което интелигентните системи са новата реалност 02.12.2023 г.
-
Branka Sllaveski merr detyrën e drejtoreshës së përgjithshme të verës së Maqedonisë së Veriut Tikveš nga 1 janari 2024 02.12.2023 г.
-
Me demonstrimet mbresëlënëse të teknologjisë 3D, stendat e GreMa 3D ishin një nga pikat e nxehta gjatë MachTech & InnoTech 2023 02.12.2023 г.
-
Kompania rumune E.ON instaloi një instalim PV për prodhuesin e tullave Cemacon 01.12.2023 г.
-
Kompania gjermane Muehlbauer do të ndërtojë fabrikën e montimit të makinerive të baterive dhe qelizave të karburantit në Serbi 29.11.2023 г.
-
Бранка Славеска ја презема функцијата генерален директор на винаријата Тиквеш во Северна Македонија од 1 јануари 2024 година 02.12.2023 г.
-
Романската компанија E.ON монтира PV инсталација за производителот на тули Cemacon 01.12.2023 г.
-
Германската компанија Muehlbauer ќе гради фабрика за склопување на машини за батерии и горивни ќелии во Србија 29.11.2023 г.
-
Општина Свиштов презентираше проект за изградба на Дунавски индустриски технолошки парк во вредност од 50 мил. лева 28.11.2023 г.
-
De la 1 ianuarie 2024, Branka Slaveski va prelua functia de director general al cramei Tikves din Macedonia de Nord 02.12.2023 г.
-
Compania romaneasca E.ON a instalat o centrala fotovoltaica pentru producatorul de caramida Cemacon 01.12.2023 г.
-
Compania germana Muehlbauer va construi o fabrica pentru asamblarea masinilor pentru productia de baterii si pile de combustie 29.11.2023 г.
-
Primaria Municipiului Svishtov (Bulgaria) a prezentat un proiect pentru constructia Parcului Tehnologic Industrial Dunarean 28.11.2023 г.
-
Бранка Славески преузима дужност генералног директора северномакедонске винарије Tikveš од 1. јануара 2024. године 02.12.2023 г.
-
Лазатек: ЦНЦ центри за глодање зупчаника компаније YG Tech комбинују високу технологију, прецизну машинску обраду 02.12.2023 г.
-
Са својим импресивним демонстрацијама 3D технологије, штанд компаније GreMa 3Dбио је једно од врућих тачака 02.12.2023 г.
-
Пратећи најновије технолошке трендове у портфолију компаније Siemens, тим компаније САТ интегрише модерне системе 02.12.2023 г.
-
Кастива: Робот, управляван от компютърно-базирани технологии на Beckhoff, събира отпадъците в каналите на Венеция
28 ноември 2023 г.
-
ЕЛКО ЕП България: Кои са последните иновативни решения в портфолиото на ELKO EP за умни сгради?
27 октомври 2023 г.
-
Приятели ли са роботите, или как децата на MachTech отговарят на въпроси за машините и технологиите
24 октомври 2023 г.