Световният технологичен лидер търси своите инженерни таланти за производството и развойния си център в България.
Пътната безопасност е един от основните въпроси, които стоят пред съвременното общество. За съжаление, инцидентите и катастрофите, при които има пострадали, са ежедневие. Въпреки че на национално и международно ниво постоянно се обявяват различни кампании и стратегии за ограничаване на техния брой, а производителите на автомобили и други превозни средства се стремят непрекъснато да подобряват безопасността на своите изделия, проблемът остава открит и сякаш се задълбочава. В цялата тази картина замисляме ли се обаче за безопасността на тези, които са призвани да се притекат на помощ при инцидент – коли на бърза помощ, пожарна и други? Поддържането на безопасността на пътя за автомобилите за спешни случаи е сериозна задача. Производствената компания Integrated Micro-Electronics, Inc (IMI) прави по-подробен преглед на някои от тенденциите в тази област, основавайки се на дългогодишното си ноу-хау и сериозните си инвестии в развоя на електронни елементи и цялостни системи за приложение в автомобилостроенето, включително на превозни средства със специално предназначение. За тех, ние от ДигиталнаИндустрия.bg ще Ви разкажем в настоящата статия.
IMI, Inc. е световен лидер в областта на автомобилната, индустриалната, ВЕИ, телекомуникационната и битовата електроника. Част от компанията е и българското производствено дружество Интегрейтид Микро-Електроникс България, което е един от най-желаните работодатели в района на София област, осигурявайки привлекателни възможности за кариерно развитие на инженери и средни техници с разнообразни специалности, обучение и богати пакети от социални придобивки.
„Националният съвет по безопасност (NSC) на САЩ посочва, че през 2020 г. 180 човека в страната са загинали при катастрофи със спешни автомобили. Това означава, че са загинали хора, които вече са били на път за болницата, и такива, които са били на път да помогнат на други хора. Всъщност в САЩ произшествията с участието на превозни средства за спешна помощ, като линейки и пожарни коли, са доста чести, като всяка година се случват 6500 катастрофи. За пожарникарите катастрофите с пожарни автомобили са втората водеща причина за смъртност на работното място“, разказаха от българското дружество на IMI, Inc.
Тези цифри може да са изненадващи за част от вас, но те от своя страна показват, че трябва да се свърши много работа за подобряване на условията за безопасност на служителите на първа линия, докато се движат из града, за да изпълняват дълга си. Те са изправени пред рискове като това да се придвижват по оживени улици с максимална скорост, неблагоприятни пътни и метеорологични условия, налага се да шофират през нощта, съобразяват се с движението на пешеходци и други превозни средства, което също може да породи високорискови ситуации, а понякога всички тези фактори се случват едновременно. Това, което е донякъде изненадващо обаче, е, че според проучванията катастрофите са по-чести при по-ниски скорости, а причините най-вече са лошата видимост на пътя и т.нар. мъртви зони за водача на автомобила.
Най-значимият фактор, допринасящ за цялостната безопасност на аварийните автомобили, е комуникацията. В професия, в която времето е от първостепенно значение, възможността за ефикасна комуникация между спешния автомобил и обкръжението му е от жизненоважно значение за запазване на безопасността на всички до овладяване на извънредната ситуация. Например, ако пешеходците, велосипедистите и другите шофьори са наясно, че по пътя им идва аварийно превозно средство, това може да намали инцидентите и сблъсъците на пътя, категорични са от IMI България.
„Технологиите идват на помощ с иновации, които решават тези основни проблеми за сектора на спешната помощ. Днес за безопасността на аварийните автомобили са направени подобрения и нововъведения във визуалните и навигационните аспекти по време на движение и, което е по-важно, по отношение на комуникацията“, допълниха специалистите от компанията.
По-ясна видимост – по-безопасно движение
Днес за аварийните автомобили се предлага технология с 4 камери. Тези системи от камери за безопасност са проектирани така, че да помагат на оператора или шофьора да наблюдава и да има по-ясна видимост в мъртвите зони, както и на други превозни средства в непосредствена близост до тях. „Специално разработената система от камери помага на водача да маневрира в тесни и трудни завои, като осигурява 360-градусов поглед върху автомобила в едно изображение чрез комбиниране на картината от четири ултраширокоъгълни камери. И това е нещо, което водачите виждат върху монитора в реално време“, разясниха от IMI България.
Освен чрез тази технология с камери, безопасността се подпомага и от осигурени възможности за запис и специално монтирани сензори.
Чрез ултразвукови сензори водачите на автомобили за спешни случаи получават информация за обекти, независимо дали са неподвижни, или се движат. Оборудването със сензори всъщност е от голяма полза за линейките и пожарните автомобили, тъй като те предупреждават водача с аларма или предупреждение, когато открият обекти или хора на определено разстояние.
„Не на последно място, важно е и наличието на видеорегистратори. Те са от полза, когато е необходимо осигуряване на неопровержими доказателства в случай на инцидент. Системите за камера и видеозапис на някои съвременни аварийни автомобили са оборудвани с 4G облачна свързаност, което позволява данните да се предават на живо от разстояние чрез GPS проследяване“, допълниха българските специалисти.
Комуникацията е от ключово значение
В Съединените щати Асоциацията на производителите на пожарни автомобили (FAMA) подкрепя тенденциите в технологиите, които отговарят на нуждите за безопасност на аварийните автомобили. Организацията признава, че многобройните иновации, които секторът на спешната помощ е внедрил през десетилетията – от сирени до светлини и други съвременни постижения, значително са подобрили времето за реакция при критични ситуации.
Подчертана е ролята на телекомуникациите. С появата на автоматизирани и автономни превозни средства ролята на свързаността и комуникацията ще става още по-важна, като все по-голямо значение ще има и градската инфраструктура.
„Една иновативна технология е V2X, която може да се окаже ключът към подобряване на безопасността на превозните средства за спешна помощ”, споделиха от българското дружество. Сравнително нова технология, V2X представлява комуникационна система за превозни средства, която подпомага предаването на информация от аварийното превозно средство към други части на транспортната система в района.
Автомобилният концерн Audi например, проучва възможностите на технологията V2X за подобряване на своите продукти. Преди обаче V2X да навлезе по-сериозно в масовите автомобили е по-важно превозните средства за спешна помощ да бъдат интегрирани с тази система.
V2X предлага комуникации с по-голям обсег между превозните средства, което означава, че ако линейките и пожарните коли са оборудвани с тази технология, водачите могат да се движат по най-натоварените улици с по-голяма лекота и с по-малък риск от инциденти, тъй като другите шофьори, велосипедисти и пешеходци ще бъдат предупредени предварително чрез светофарните уредби и други свързани сигнали.
„Тази технология също така поддържат автономни или самоуправляващи се автомобили за спешна помощ, които вече не са само прототипи от света на бъдещето. V2X открива това, което другите конвенционални сензори не могат да открият, и използва LTE сигнали, които не разчитат на конвенционалните клетъчни мрежи. Това е особено полезно, когато обстоятелства като лошо време могат да попречат на други видове сензори“, разясниха от IMI България.
„Макар и все още в начален стадий на развитие, V2X предлага огромен потенциал за подобряване на безопасността на автомобилите за спешни ситуации. Учените прогнозират, че през следващите 20 години ще бъдат открити още постижения в областта на V2X, тъй като търсенето на автономни превозни средства постепенно ще нараства. Тези иновации ще могат да се интегрират и да бъдат използвани в по-голяма степен чрез внедряване на интелигентни и облачни технологии в градската инфраструктура“, допълниха от компанията.
Симулация на V2X комуникация между превозни средства за спешни ситуации и светофари можете да видите във видеото по-долу.
IMI България осигурява професионално развитие на 2400 човека
Като една от най-големите EMS компании в света, IMI има над 40 години опит в предоставянето на решения за производство на електроника и технологии. Част от структурата на този световен лидер в технологичните иновации е и българското дружество на IMI. Производствените мощности в България се намират в гр. Ботевград, а развойното звено на фирмата е в гр. София. Интегрейтид Микро-Електроникс България предлага професионално развитие на 2400 души от София област.
Компанията в Ботевград разполага и с Инструментално производство и отдел Автоматизация, които подпомагат основното производство за асемблиране и тестване на електронни модули. Дейността в Инструментален цех е свързана с проектиране и производство на инструментална екипировка – шприцформи, пресформи, щанци, нестандартно оборудване и механични детайли. Екипът от експерти на отдел Автоматизация създава и внедрява специфични приспособления и уникално оборудване в електронните производства на фирмата.
Наред с технологичните иновации, основен приоритет на Интегрейтид Микро-Електроникс България е да осигурява подходящо професионално развитие на служителите от своя екип, предлагайки възможности за кариерно израстване.
Ако се интересувате от възможностите за професионална реализация, които компанията предлага, повече информация бихте могли да откриете в нейния микросайт в Инженерингова борса на Борса.bg.
Източник на снимковия материал: Integrated Micro-Electronics, Inc (IMI)
-
Райкос Тех: Сертифицирани устройства за измерване и мониторинг на потреблението на електроенергия от Algodue Elettronica 01.06.2023 г.
-
Жо и Вен България: Фоторелетата Ex9LAS и Ex9LDS на Noark имат потенциала сериозно да намалят разходите за електроенергия 01.06.2023 г.
-
Прилаганият от Sensata Technologies Lean подход на управление бе отличен с приз по време на Operational Excellence Awards 2023 01.06.2023 г.
-
Година след откриването си „Академия Електрик“ продължава да осигурява високата квалификация на своите курсисти 01.06.2023 г.
-
Suedeze SHL Healthcare investoi në një fabrikë pajisjesh mjekësore pranë Sofjes, Bullgari 01.06.2023 г.
-
Portofoli i Filkab mbulon të gjithë asortimentin e nevojshëm të kabllove TKD të dizajnuara për sistemet e ashensorëve 01.06.2023 г.
-
Avesta Batteries and Energy Engineering hap një fabrikë të re për prodhimin e baterive në Kërçovë 31.05.2023 г.
-
Kompania amerikane e makinave elektrike Rivian do të punësojë mbi 150 inxhinierë në Beograd 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare инвестираше речиси во фабрика за медицински производи во близина на Софија, Бугарија 01.06.2023 г.
-
Инж Нишан Баздигјан, управител на РАИС, ја коментираше иновативната машина со 8 вретена разработена во соработка со Siemens 01.06.2023 г.
-
Авеста Батери енд Енерджи Инженеринг отвора нова фабрика за производство на акумулатори во Кичево, Северна Македонија 31.05.2023 г.
-
Американската компанија за електрични автомобили Rivian ќе вработи над 150 инженери 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare va investi aproximativ 2 milioane de leva (BGN) intr-o fabrica de dispozitive medicale langa Sofia 01.06.2023 г.
-
Ing. Nishan Bazdigyan, managerul companiei RAIS, ne povesteste despre masina inovatoare cu 8 axe, dezvoltata in cooperare cu Sie 01.06.2023 г.
-
Avesta Battery & Energy Engineering deschide o noua fabrica pentru productia de baterii in Kicevo 31.05.2023 г.
-
Compania americana de masini electrice Rivian va angaja in 2023 peste 150 de ingineri in Belgrad, Serbia 30.05.2023 г.
-
SHL Healthcare уложила је скоро 2 милиона лева у фабрику медицинских уређаја у близини Софије, Бугарска 01.06.2023 г.
-
РС Електро: Мобилни уређаји shirla компаније Baur пружају поуздано тестирање и локацију квара у кабловима и омотачу каблова 01.06.2023 г.
-
Авеста Батери анд Енерџи Инжењеринг отвара нову фабрику за производњу батерија у Кичеву, Северна Македонија 31.05.2023 г.
-
Америчка компанија за електрична возила Rivian запослиће преко 150 инжењера у Београду 30.05.2023 г.
-
Доц. Алдениз Рашидов от ТУ – Габрово: Трябва да се научим да извличаме максимални ползи от AI за образователния процес
24 май 2023 г.
-
Електро Плюс: Интелигентни технологии в „умните“ домове ще помогнат за постигането на устойчиво и зелено бъдеще
04 април 2023 г.
-
Иноватива: Модерни „умни“ домове с впечатляващи възможности „оживяват“ с интелигентните системи на Vitrea!
31 март 2023 г.