Урбанизацията е глобална тенденция, която води до все по-ограничено пространство за обществен транспорт. Това поставя и все по-големи изисквания към внедряването на интелигентни транспортни концепции, които предоставят надеждност и гъвкавост, за да посрещнат транспортните предизвикателства на големите градски райони.
Max Bögl Group, една от най-големите компании в Германия за строителство, технологии и услуги, предлага решение на това предизвикателство със своята иновативна и ориентирана към бъдещето транспортна система TSB (Transport System Bögl). Базирана на съвременната технология за магнитна левитация, TSB е съвременно решение за нуждите на градския транспорт в бъдещето, представлявайки много безшумно, гъвкаво и надеждно решение, което едновременно с това пести пространство и намалява вредните емисии. Чрез възможността за интегриране на визуално атрактивна и в същото време екологично чиста система за обществен транспорт в градските райони, Max Bögl Group възнамерява да предефинира бъдещето на мобилността.
Надеждна комуникация за пренос на данни
При разработването на технологията за магнитна левитация за обществения транспорт, от компанията Max Bögl са наясно, че за свързването на блока за управление на влака и за поддържането на системите за автоматично управление (ATO), както и на комуникационно базираното управление на влака (CBTC) е необходима максимално надеждна комуникация при преноса на данни. Изключително високите нива на мрежова достъпност изисквали специализирана безжична технология, разработена за транспортни приложения.
„Компанията Westermo е избрана от Max Bögl да осигури мрежовата технология за преноса на данни. Основен фактор за вземането на това решение е богатият опит на производителя в областта на комуникационните мрежи за данни за транспортни системи и неговата широка гама от продукти за комуникация, които биха могли да осигурят необходимите нива на надеждност и достъпност на мрежата“, коментираха пред ДигиталнаИндустрия.bg от утвърдената българска търговска компания Ритбул, която предлага решенията на Westermo на пазара у нас.
„Сред причините за избора на Westermo е техният опит с управлението на влаковете на базата на комуникационни технологии и технически знания по отношение на безжични LAN и Ethernet мрежи“, коментира Бернхард Имкен, ръководител на системата за контрол на операциите в Max Bögl.
Решението на Westermo
Westermo проектира и предоставя комуникационната мрежа за TSB и я тества на изпитателните жп трасета на Max Bögl в Зенгентал, Германия, и Ченгду, Китай. Решението е с Ethernet мрежова архитектура с кръгова топология на резервиране, изградена на основата на безжични и кабелни технологии на Westermo за осигуряване на максимална надеждност и наличност.
Резервирана Ethernet архитектура
Мрежовото резервиране се осигурява от топология с двоен пръстен FRNT (Fast Recovery Network Topology), инсталирана отстрани на жп трасето. FRNT е собствен комуникационен протокол на Westermo за създаване на устойчиви Ethernet мрежи. Кръговата топология гарантира достъпността на канала за пренос на данни, дори ако има повреда в устройството или мрежовата връзка. Чрез използване на втори FRNT пръстен това още повече увеличава наличността на мрежата.
„Надеждността на мрежата е допълнително повишена чрез инсталирането край трасето на резервни точки за безжичен достъп на Westermo. Освен това влаковете са оборудвани с мрежа с кръгова топология FRNT, към която са свързани два безжични клиента Westermo. След това безжичните клиенти се свързват към резервните мрежи по трасето (показани на схемата в оранжево и синьо). Ако някоя от крайпътните мрежи се повреди, двата безжични клиента автоматично се свързват с другата мрежа, докато проблемната мрежа отново стане достъпна. Това двойно резервиране води до още по-висока наличност на мрежата“, обясниха от Ритбул.
Решението за безжична комуникация „влак-земя“ предоставя функции за осигуряване качество на услугите (QoS), които позволяват едновременно няколко приоритетни опашки по безжичната мрежа. По този начин високоприоритетни данни, като данните от системата за управление на влакове чрез радиовръзка, видеонаблюдението и други сервизни данни с голямо значение, споделят една и съща физическа радиовръзка. Разработени са множество нива на сигурност, включително безжично криптиране, удостоверяване на достъпа и пълно криптиране на данните.
Широкото продуктово портфолио на Westermo, разработено специално за бордови и наземни жп приложения, направило възможно изграждането на цялата Ethernet мрежа с помощта на устройства на Westermo.
„Ключова част от мрежовото решение бе специално разработен шкаф с радиооборудване за наземен монтаж (TRE-Box), съдържащ WLAN точки за достъп, RedFox Ethernet суичове и оптични терминатори. Westermo TRE-Box формира основата на резервната мрежа с кръгова топология, като към всеки TRE-Box са свързани допълнителните FRNT пръстени. Напълно оборудваните предварително TRE-Box са тествани и конфигурирани, което спомага за опростяване на пускането в експлоатация и намалява времето и разходите за монтаж“, информираха от Ритбул.
Сигурна и гъвкава мрежа
Тъй като системата на Max Bogl все още била в процес на разработка, от голяма важност било Westermo да може да осигури сигурна и гъвкава система, която е едновременно лесно адаптивна и разширяема. След като мрежата била инсталирана, единствените допълнителни дейности били само някои механични настройки, като изравняване на антените и подмяна на дефектни антенни кабели, които поддържали предишна система. От Westermo осигурили поддръжка както на място, така и дистанционно по време на пускането в експлоатация, като успели да измерят ефективността на връзката влак-земя и да открият дефектните RF кабели и антени.
„Много сме доволни от успешното ни сътрудничество с компанията Westermo и сме уверени, че направихме правилния избор с нейните изключително здрави и надеждни WLAN устройства и Ethernet комутатори за нашите настоящи и бъдещи проекти“, допълва също Кристиан Бардос, мениджър „Система за контрол на операциите“ в Max Bögl.
Информация за фирма Ритбул ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК.
Източник на снимковия материал: Ритбул, Westermo, Max Bögl Group, ©Engineer BG via Canva.com
- STAMH: Максимална плътност на съхранение в хладилни складове? Научете как с 360° обиколка в дистрибуционния център на Булкарто 18.12.2024 г.
- БИБУС България: Новата серия ATEX 0342/0343 на SUCO включва два вида взривобезопасни релета за налягане с огнеупорен корпус 18.12.2024 г.
- Регина Симон, търговски директор на Бош „Електроинструменти“: Огромно щастие е да попаднеш в компания като Bosch 17.12.2024 г.
- Агрополихим: Придобиването на ключов дял от Неохим е смела стъпка към разширяването и диверсификацията на дейността ни 18.12.2024 г.
- Filkab Solar: Zgjidhja Sunny Home Manager 2.0 e SMA optimizon konsumin e energjisë elektrike PV 18.12.2024 г.
- Kompania logjistike Nelt Group po investon 100 milionë euro në bazat e saj në Serbi dhe rajon 18.12.2024 г.
- Maqedonia e Veriut ka shpallur tenderin për ndërtimin e 30 MW termocentrale diellore 17.12.2024 г.
- Shqipëria nis një projekt në shkallë të gjerë të mbikëqyrjes së rrugëve me ndihmën e Emirateve të Bashkuara Arabe 16.12.2024 г.
- Унисист Инженеринг со коментар за регулаторната рамка за изградба на паметни системи за мерење 18.12.2024 г.
- Логистичката компанија Nelt Group инвестира 100 милиони евра во своите бази во Србија и регионот 18.12.2024 г.
- МаккаБ, дел од групацијата на Филкаб, отвори голема магацинска и административна база во Скопје 18.12.2024 г.
- Котелска инсталација од Hoval обезбедува удобно греење во амблематичната Дунавска кула во Виена 17.12.2024 г.
- Compania de logistica Nelt Group investeste 100 de milioane de euro in bazele sale din Serbia si regiune 18.12.2024 г.
- Macedonia de Nord a lansat o licitatie pentru construirea unor centrale electrice solare cu capacitate de 30 MW 17.12.2024 г.
- Unisyst Engineering cu un comentariu cu privire la cadrul de reglementare pentru construirea sistemelor inteligente de contoriza 16.12.2024 г.
- Albania lanseaza un proiect la scara larga de supraveghere stradala cu ajutorul EAU 16.12.2024 г.
- Логистичка компанија Nelt Group улаже 100 милиона евра у своје погоне у Србији и региону 18.12.2024 г.
- Два струга са роботом и РАИС палетна станица омогућавају прецизну обраду делова различитих величина и дужина 18.12.2024 г.
- Филкаб Солар: Sunny Home Manager 2.0 компаније SMA оптимизује потрошњу електричне енергије PV 17.12.2024 г.
- Северна Македонија расписала је тендер за изградњу соларних електрана од 30 MW 17.12.2024 г.
-
Valkrea.House: Езеро, скрит басейн и домашно кино, управлявани от KNX, са част от иновациите в дом на бъдещето в Белгия
02 декември 2024 г.
-
Вайд-Бул: От своя ден първи Eltako мисли за бъдещето и създава иновативни решения за сградна автоматизация
26 ноември 2024 г.
-
GreMa 3D: Скенерите KSCAN Magic на Scantech „чертаят“ бъдещето на метрологията и намират все по-модерни приложения
18 ноември 2024 г.