Урбанизацията е глобална тенденция, която води до все по-ограничено пространство за обществен транспорт. Това поставя и все по-големи изисквания към внедряването на интелигентни транспортни концепции, които предоставят надеждност и гъвкавост, за да посрещнат транспортните предизвикателства на големите градски райони.
Max Bögl Group, една от най-големите компании в Германия за строителство, технологии и услуги, предлага решение на това предизвикателство със своята иновативна и ориентирана към бъдещето транспортна система TSB (Transport System Bögl). Базирана на съвременната технология за магнитна левитация, TSB е съвременно решение за нуждите на градския транспорт в бъдещето, представлявайки много безшумно, гъвкаво и надеждно решение, което едновременно с това пести пространство и намалява вредните емисии. Чрез възможността за интегриране на визуално атрактивна и в същото време екологично чиста система за обществен транспорт в градските райони, Max Bögl Group възнамерява да предефинира бъдещето на мобилността.
Надеждна комуникация за пренос на данни
При разработването на технологията за магнитна левитация за обществения транспорт, от компанията Max Bögl са наясно, че за свързването на блока за управление на влака и за поддържането на системите за автоматично управление (ATO), както и на комуникационно базираното управление на влака (CBTC) е необходима максимално надеждна комуникация при преноса на данни. Изключително високите нива на мрежова достъпност изисквали специализирана безжична технология, разработена за транспортни приложения.
„Компанията Westermo е избрана от Max Bögl да осигури мрежовата технология за преноса на данни. Основен фактор за вземането на това решение е богатият опит на производителя в областта на комуникационните мрежи за данни за транспортни системи и неговата широка гама от продукти за комуникация, които биха могли да осигурят необходимите нива на надеждност и достъпност на мрежата“, коментираха пред ДигиталнаИндустрия.bg от утвърдената българска търговска компания Ритбул, която предлага решенията на Westermo на пазара у нас.
„Сред причините за избора на Westermo е техният опит с управлението на влаковете на базата на комуникационни технологии и технически знания по отношение на безжични LAN и Ethernet мрежи“, коментира Бернхард Имкен, ръководител на системата за контрол на операциите в Max Bögl.
Решението на Westermo
Westermo проектира и предоставя комуникационната мрежа за TSB и я тества на изпитателните жп трасета на Max Bögl в Зенгентал, Германия, и Ченгду, Китай. Решението е с Ethernet мрежова архитектура с кръгова топология на резервиране, изградена на основата на безжични и кабелни технологии на Westermo за осигуряване на максимална надеждност и наличност.
Резервирана Ethernet архитектура
Мрежовото резервиране се осигурява от топология с двоен пръстен FRNT (Fast Recovery Network Topology), инсталирана отстрани на жп трасето. FRNT е собствен комуникационен протокол на Westermo за създаване на устойчиви Ethernet мрежи. Кръговата топология гарантира достъпността на канала за пренос на данни, дори ако има повреда в устройството или мрежовата връзка. Чрез използване на втори FRNT пръстен това още повече увеличава наличността на мрежата.
„Надеждността на мрежата е допълнително повишена чрез инсталирането край трасето на резервни точки за безжичен достъп на Westermo. Освен това влаковете са оборудвани с мрежа с кръгова топология FRNT, към която са свързани два безжични клиента Westermo. След това безжичните клиенти се свързват към резервните мрежи по трасето (показани на схемата в оранжево и синьо). Ако някоя от крайпътните мрежи се повреди, двата безжични клиента автоматично се свързват с другата мрежа, докато проблемната мрежа отново стане достъпна. Това двойно резервиране води до още по-висока наличност на мрежата“, обясниха от Ритбул.
Решението за безжична комуникация „влак-земя“ предоставя функции за осигуряване качество на услугите (QoS), които позволяват едновременно няколко приоритетни опашки по безжичната мрежа. По този начин високоприоритетни данни, като данните от системата за управление на влакове чрез радиовръзка, видеонаблюдението и други сервизни данни с голямо значение, споделят една и съща физическа радиовръзка. Разработени са множество нива на сигурност, включително безжично криптиране, удостоверяване на достъпа и пълно криптиране на данните.

Широкото продуктово портфолио на Westermo, разработено специално за бордови и наземни жп приложения, направило възможно изграждането на цялата Ethernet мрежа с помощта на устройства на Westermo.
„Ключова част от мрежовото решение бе специално разработен шкаф с радиооборудване за наземен монтаж (TRE-Box), съдържащ WLAN точки за достъп, RedFox Ethernet суичове и оптични терминатори. Westermo TRE-Box формира основата на резервната мрежа с кръгова топология, като към всеки TRE-Box са свързани допълнителните FRNT пръстени. Напълно оборудваните предварително TRE-Box са тествани и конфигурирани, което спомага за опростяване на пускането в експлоатация и намалява времето и разходите за монтаж“, информираха от Ритбул.
Сигурна и гъвкава мрежа
Тъй като системата на Max Bogl все още била в процес на разработка, от голяма важност било Westermo да може да осигури сигурна и гъвкава система, която е едновременно лесно адаптивна и разширяема. След като мрежата била инсталирана, единствените допълнителни дейности били само някои механични настройки, като изравняване на антените и подмяна на дефектни антенни кабели, които поддържали предишна система. От Westermo осигурили поддръжка както на място, така и дистанционно по време на пускането в експлоатация, като успели да измерят ефективността на връзката влак-земя и да открият дефектните RF кабели и антени.
„Много сме доволни от успешното ни сътрудничество с компанията Westermo и сме уверени, че направихме правилния избор с нейните изключително здрави и надеждни WLAN устройства и Ethernet комутатори за нашите настоящи и бъдещи проекти“, допълва също Кристиан Бардос, мениджър „Система за контрол на операциите“ в Max Bögl.
Информация за фирма Ритбул ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК.
Източник на снимковия материал: Ритбул, Westermo, Max Bögl Group, ©Engineer BG via Canva.com
-
АТРИ Роботикс: Коботите Motoman от серията HC на Yaskawa са универсални, безопасни и лесни за използване в различни индустрии 22.03.2025 г.
-
Уебинар на Rochester разкрива как може да се планира моралното остаряване на компонентите още от фазата на проектиране 22.03.2025 г.
-
Ритбул: Knipex разшири гамата раздвижени клещи TwinGrip за болтове с повредени глави и резби с две нови дължини 22.03.2025 г.
-
ГоПроджект: Какво е зелена стомана и кои са техническите решения за ефективно, но щадящо околната среда производство? 22.03.2025 г.
-
Schneider Electric: 100 vjet ndërprerësi automatik miniaturë është një element kyç i instalimeve elektrike 21.03.2025 г.
-
Lazatek: Makinat e stërgimit FLASH FL të Z-MaT dallohen për dizajn inteligjent dhe performancë të lartë 21.03.2025 г.
-
Cilësia dhe siguria e pajisjeve të pompimit të Saer garantohen nga laboratorët e vetë kompanisë 20.03.2025 г.
-
SAT: Realizuam një modernizim të suksesshëm të ftohësit të klinkerit në një nga fabrikat kryesore të Heidelberg Cement 20.03.2025 г.
-
Со најсовремени технологии за управување со згради на AББ, компанија од Берлин постигнува целосна енергетска независност 21.03.2025 г.
-
Албанија прави чекор кон ЕУ со дигитализација на царинските услуги 21.03.2025 г.
-
ЕУ инвестира 2,8 милиони евра во новата железничка врска меѓу Србија и Северна Македонија 20.03.2025 г.
-
Schneider Electric: 100 години минијатурниот автоматски прекинувач е клучен елемент на електричните инсталации 20.03.2025 г.
-
Albania face un pas catre UE prin digitalizarea serviciilor vamale 21.03.2025 г.
-
UE investeste 2.8 milioane de euro intr-o noua legatura feroviara intre Serbia si Macedonia de Nord 20.03.2025 г.
-
PLC-200 de la Unisyst Engineering – un sistem pentru masurarea si controlul precis al operatiunilor industriale 20.03.2025 г.
-
Constructorul chinez de masini electrice JMEV deschide o noua fabrica in Serbia 19.03.2025 г.
-
Квалитет и сигурност пумпне опреме компаније Saer гарантују сопствене лабораторије компаније 21.03.2025 г.
-
Албанија је направила корак ЕУ дигитализацијом царинских служби 21.03.2025 г.
-
ЕУ улаже 2,8 милиона евра у нову железничку вези између Србије и Северне Македоније 20.03.2025 г.
-
PLC-200 компаније Унисист Инжењеринг – систем за прецизно мерење и контролу индустријских операција 17.03.2025 г.
-
Кастива: С иновативни технологии на Beckhoff автономно летище в Белгия „полита“ към бъдещето на сградното управление
19 март 2025 г.
-
Сградни технологии на АББ подчертават характера на умните сгради в „Силициевата долина“ на Берлин
12 март 2025 г.
-
КМТ Сервиз: Зимбабве намалява загубите на вода с помощта на сателитно картографиране чрез платформата Geolantis.360
12 февруари 2025 г.