Сподели

Ритбул: Магнитната левитация предефинира бъдещето на градската мобилност в Германия – с решения на Westermo

04 юни 2020 г.

 

 

Урбанизацията е феномен на индустриалното общество и една от най-важните характеристики на съвременната цивилизация. Разрастването на градовете и увеличаването на населението в тях води до ограничаване на пространството за обществен транспорт. Това поставя все по-високи изисквания за внедряване на концепции за интелигентен обществен транспорт, които предлагат необходимата надеждност и гъвкавост, за да отговорят на транспортните предизвикателства в големите метрополиси.

Max Bögl Group, една от най-големите компании за строителство, технологии и услуги в Германия, се справя с това предизвикателство чрез своята иновативна и ориентирана към бъдещето транспортна система Transport System Bögl (TSB). Въз основа на модерната технология за магнитна левитация, TSB е ефективно решение за нуждите на градския транспорт на бъдещето, осигурявайки изключително безшумно, гъвкаво и надеждно решение, като същевременно спестява пространство и намалява емисиите на вредни газове. Чрез интегриране на естетична във визуален план и екологична система за обществен транспорт в градския ландшафт, Max Bögl Group възнамерява да предефинира бъдещето на градската мобилност.

Надеждна комуникация за пренос на данни

При разработването на своята технология за магнитна левитация, която да бъде използвана за масов обществен транспорт, компанията Max Bögl е наясно, че надеждната комуникация за пренос на данни е от изключително важно значение за свързването на блока за управление с влака и за осигуряване на автоматичното управление на влаковете (ATO), както и за базираните на комуникацията системи за контрол на движението на влаковете (CBTC). Необходимите за целта изключително високи нива за достъп до мрежата са изисквали специализирана безжична технология, проектирана специално за транспортни приложения.

                                  TSB на изпитателното трасе в Зенгентал, Германия

 

„Max Bögl избира Westermo за доставчик на технологията на комуникационната мрежа за пренос на данни“, коментираха за ДигиталнаИндустрия.bg от фирма Ритбул, която предлага решенията на компанията на пазара у нас. „Решаващ фактор за този избор е богатият опит на Westermo с мрежи за пренос на данни за транспортни системи и голямата й продуктова гама за обмен на данни, които биха могли да осигурят необходимите нива на надеждност и достъпност на мрежата“, уточниха те.

„Сред причините да се спрем на Westermo бе опитът им със CBTC системите и техническите познания относно безжичните LAN и Ethernet мрежи“, обяснява г-н Бернхард Имкен, отговарящ за системите за експлоатационен контрол и разрешенията в Max Bögl.

Решението на Westermo

Компанията Westermo проектира и предоставя комуникационната мрежа за пренос на данни на TSB и я внедрява в изпитателното трасе на Max Bögl в Зенгентал, Германия, и в Ченгду, Китай. Решението е мрежова Ethernet архитектура с топология двоен пръстен, изградена от безжични и кабелни технологии на Westermo за максимална надеждност и осигуряване на достъп до мрежата.

Резервираща Ethernet архитектура

„Резервирането на мрежата се осигурява от топологията двоен пръстен FRNT (Fast Recovery Network Topology), която е инсталирана на трасето. FRNT е собствен протокол на Westermo за създаване на Ethernet мрежи с възможност за бързо възстановяване. Архитектурата с топология пръстен гарантира, че трансферът на данни може да бъде осъществен, дори ако има повреда в някое устройство или мрежова връзка. Чрез използването на втори FRNT пръстен достъпността на мрежата се увеличава още повече“, обясниха от Ритбул.

Напълно резервирано Ethernet приложение за радиовръзка с влаковете

 

Надеждността се засилва допълнително чрез инсталирането по трасето на резервни безжични точки за достъп на Westermo. Освен това във влаковете е вградена и FRNT мрежа с топология пръстен, към която са свързани два безжични клиента на Westermo. Безжичните клиенти се свързват към резервните мрежи на трасето (б.ред. показани на схемата по-горе в оранжево и синьо). Ако една от мрежите откаже, двата безжични клиента автоматично се свързват с другата мрежа, докато повредената мрежа не се възстанови. Това двойно резервиране води до още по-голяма наличност на мрежата.

„Безжичната комуникационна радиовръзка с влаковете използва функцията за резервиран канал (QoS: Quality of Services), която позволява по безжичен път няколко приоритетни опашки едновременно. Това означава, че данните с висок приоритет от CBTC, CCTV и допълнителните услуги могат да споделят една и съща физическа радиовръзка. Реализирани са множество нива на сигурност, включително безжично криптиране, оторизация за достъп и пълно криптиране на данните“, заявиха от компанията.

Радиооборудване

Обширното продуктово портфолио на Westermo, създадено специално за бордови и пътни приложения, даде възможност цялата Ethernet мрежа да бъде изградена с помощта на Westermo устройства.

„Ключова част от решението бе специално разработеното за трасето радиоустройство (TRE-Box), в което са разположени точки за достъп до WLAN, Ethernet превключватели RedFox и оптични ограничители. TRE устройствата формират основата на резервната мрежа с топология пръстен, като FRNT пръстените са свързани с всяко TRE устройство. Предварително сглобените TRE устройства са напълно оборудвани, тествани и конфигурирани, което помага за опростено пускане в експлоатация и за намаляване на времето и разходите за монтаж“, посочиха още от Ритбул.

Специално разработеното от Westermo радиоустройство Trackside-Radio-Equipment-Box (TRE-Box)

 

Сигурна и гъвкава мрежа

„Тъй като системата била в процес на разработване и нейното окончателно дефиниране предстояло, било важно Westermo да осигури сигурна и гъвкава система, която лесно да се променя и да се разширява“, разказаха от българското дружество. „След като била инсталирана, мрежата функционирала добре, като се наложило само някои механични корекции, като ориентиране на антените и подмяна на дефектни антенни кабели, които са поддържали предишната система. По време на пускането в експлоатация на мрежата, компанията Westermo е предоставила техническа поддръжка както на място, така и дистанционно“, допълниха още те.

Кристиан Бардос, мениджър „Системи за експлоатационен контрол“ в Max Bögl, е участвал във всеки етап от проекта – от първоначалното обсъждане, през пускането в експлоатация, до окончателното му завършване и коментира в заключение: „Много сме щастливи от успешното ни сътрудничество с Westermo. Чувстваме се уверени, че сме направили правилния избор, спирайки се на техните изключително здрави и надеждни WLAN устройства и Ethernet комутатори за нашите настоящи и бъдещи проекти“.

Информация за фирма Ритбул ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!

Източник на снимковия материал: Ритбул, Westermo

Сподели

Още от Град на бъдещето