Airbus е най-голямата самолетостроителна компания в Европа, чиято централа е в Тулуза, Италия, а производствените ѝ мощности са във Франция, Германия, Испания, Великобритания, Китай и САЩ. Във фабриката на Airbus за окончателно сглобяване на самолетите A320 в Хамбург, Германия, са изградени 28 изпитателни станции, като всички те разполагат с еднакво оборудване. Тяхната най-важна задача е да осигурят надеждността на летателните средства. За целта мощните сървъри и хардуерните компоненти, намиращи се в комуникационните контролни шкафове, трябва да бъдат надеждно охлаждани, за да се гарантира, че няма да прегреят и да се повредят.
„След като регистрира проблеми с охлаждането, най-вече през летните месеци, Airbus реши да оборудва комуникационните си шкафове с промишлени климатични системи Blue e+ на Rittal“, съобщиха за ДигиталнаИндустрия.bg от българския офис на Rittal.
Когато в един самолет възникне технически проблем, той не може подобно на камион да отбие и да изчака да бъде изтеглен. В самолетостроенето безопасността и надеждността са абсолютен приоритет. Преди да излети от пистата на Airbus в Хамбург за своя първи полет, всеки A320 трябва успешно да премине многобройни тестове и симулации. „Ако охлаждането на симулационните компютри откаже, това няма да ни позволи да извършим тестовете. IoT интерфейсът в чилърите Blue e+ на Rittal ни позволява да знаем статуса на работните процеси в реално време", споделя г-н Фолкер Якобс, ръководител на наземните тестове на четвърта поточната линия за окончателно асемблиране на A320.
Високопроизводителни сървъри за симулация
„В зависимост от точната конфигурация на всеки отделен A320, понякога се налага да извършваме тестове с продължителност 400 часа“, обяснява г-н Якобс. Той и неговият екип отговарят за проверката на всички маневри и процедури, които се провеждат както по време на полет, така и на земята. Всички функции, които са необходими за гарантиране на безопасността, трябва да бъдат напълно надеждни. Трите сървъра, необходими за сложните симулационни програми, са свързани към сензорите и задвижващите механизми на самолета чрез I/O модули. Снопове кабели, дебели колкото човешка ръка, минават по трасето от комуникационния контролен шкаф до вътрешността на фюзелажа. Те позволяват измерване на различни показатели, като обороти на двигателя или други важни работни параметри. Сървърите се използват и за генериране и мониторинг на изходните сигнали.
„Когато се намират заедно, хардуерните компоненти отделят много топлина и се нуждаят от активно охлаждане. Ние включваме климатиците Blue e+ сутрин и те функционират през целия ден напълно надеждно“, подчертава г-н Якобс.
Промишлените климатизатори Blue e+ осигуряват на чувствителните компоненти надеждна защита срещу термични натоварвания. Това е жизненоважно за гарантиране на тестовете, които се извършват минимум пет дни в седмицата при двусменен режим. Охладителите се наблюдават непрекъснато и в случай на отказ служителите биват предупреждавани чрез светлинна аларма.
Промишлените климатизатори Blue e+ ще бъдат внедрени и във фабриките на самолетопроизводителя в Китай и в САЩ.
„Висшият мениджмънт на Airbus също е впечатлен от това, колко удобни и надеждни са климатизаторите Blue e+. Задаването на всички функции се извършва чрез два бутона на контролния панел. Освен това върху екрана се визуализират текстови съобщения за статуса и съобщения за грешки. Сега ние имаме качеството, от което се нуждаем, а техническата поддръжка, която получаваме от Rittal, е много добра“, заявява в заключение г-н Якобс.
Повече информация за Ритал ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: Ритал, Rittal, pixabay.com
- Инж. Добромир Симидчиев от Хидролиа: Дългосрочните проекти за устойчиво управление на водните ресурси са наш фокус и през 2025 г. 19.12.2024 г.
- Инж. Мартин Ганчев от Festo в България: Има частица изкуство в баланса между стратегическите и оперативните дейности 19.12.2024 г.
- Божидар Симеонов, мениджър „Комунални машини и транспорт“ в Керхер: За пътя от търговски представител до ръководител 19.12.2024 г.
- Екатерина Личева от Оскар – Ел: Представителите на Gen Z ни учат, че новостите и промените не са заплаха, а възможности 19.12.2024 г.
- Unisyst Engineering me një koment mbi kuadrin rregullator për ndërtimin e sistemeve të matjes inteligjente 19.12.2024 г.
- Filkab Solar: Zgjidhja Sunny Home Manager 2.0 e SMA optimizon konsumin e energjisë elektrike PV 18.12.2024 г.
- Kompania logjistike Nelt Group po investon 100 milionë euro në bazat e saj në Serbi dhe rajon 18.12.2024 г.
- Maqedonia e Veriut ka shpallur tenderin për ndërtimin e 30 MW termocentrale diellore 17.12.2024 г.
- Унисист Инженеринг со коментар за регулаторната рамка за изградба на паметни системи за мерење 18.12.2024 г.
- Логистичката компанија Nelt Group инвестира 100 милиони евра во своите бази во Србија и регионот 18.12.2024 г.
- МаккаБ, дел од групацијата на Филкаб, отвори голема магацинска и административна база во Скопје 18.12.2024 г.
- Котелска инсталација од Hoval обезбедува удобно греење во амблематичната Дунавска кула во Виена 17.12.2024 г.
- Compania de logistica Nelt Group investeste 100 de milioane de euro in bazele sale din Serbia si regiune 18.12.2024 г.
- Macedonia de Nord a lansat o licitatie pentru construirea unor centrale electrice solare cu capacitate de 30 MW 17.12.2024 г.
- Unisyst Engineering cu un comentariu cu privire la cadrul de reglementare pentru construirea sistemelor inteligente de contoriza 16.12.2024 г.
- Albania lanseaza un proiect la scara larga de supraveghere stradala cu ajutorul EAU 16.12.2024 г.
- Логистичка компанија Nelt Group улаже 100 милиона евра у своје погоне у Србији и региону 18.12.2024 г.
- Два струга са роботом и РАИС палетна станица омогућавају прецизну обраду делова различитих величина и дужина 18.12.2024 г.
- Филкаб Солар: Sunny Home Manager 2.0 компаније SMA оптимизује потрошњу електричне енергије PV 17.12.2024 г.
- Северна Македонија расписала је тендер за изградњу соларних електрана од 30 MW 17.12.2024 г.
-
Valkrea.House: Езеро, скрит басейн и домашно кино, управлявани от KNX, са част от иновациите в дом на бъдещето в Белгия
02 декември 2024 г.
-
Вайд-Бул: От своя ден първи Eltako мисли за бъдещето и създава иновативни решения за сградна автоматизация
26 ноември 2024 г.
-
GreMa 3D: Скенерите KSCAN Magic на Scantech „чертаят“ бъдещето на метрологията и намират все по-модерни приложения
18 ноември 2024 г.