Сподели

Ритбул коментира дистанционната работа: „Как да изградим новото нормално с решенията на Eplan“

07 декември 2020 г.

 

 

През последните няколко месеца Интернет ни залива със съвети и препоръки как всеки ден да изпращаме имейли до клиентите, да работим, да организираме онлайн срещи с колегите, а в същото време държим под око фурната, в която се готви обядът. Пандемията от COVID подтикна бизнеса да се реорганизира и принуди много служители да започнат да работят от вкъщи, но едва сега осъзнаваме напълно човешкото въздействие върху тези промени и колко много е трябвало да се адаптираме към новото състояние на нещата.

Преходът към дистанционна работа

Неотдавнашно проучване в САЩ разкри, че почти три четвърти (72.4%) от служителите са съобщили, че са имали известни трудности при прехода към работа от вкъщи, главно поради възникналите технически проблеми. Към тези неудобства се добавят предизвикателствата при съвместяването на грижите за децата и домашното обучение, грижата за уязвими или болни членове на семейството и извършването на всички домашни задължения в условията на локдаун. Всички тези пречки се усложняват допълнително от притесненията за опазване на здравето при разпростиращата се пандемия.

Deloitte, компания, специализирана в разработването на дистанционни решения, отбелязва, че да работиш дистанционно при тези обстоятелства означава „адаптиране към нова среда, борба с нови разсейващи фактори, както и свикване с безпрецедентното сливане на работата и личния живот“. За да продължат да работят ефективно и да създават стойност при тези нови обстоятелства, организациите трябва да разбират, приемат и подкрепят специфичните предизвикателства, на които са изложени служителите им.

За производствените компании дистанционната работа идва с допълнителни затруднения, тъй като екипите на обекта вече нямат непосредствен и пряк достъп до инженерите, много от които вече работят дистанционно. Наличието на ефективни инструменти за сътрудничество с цел рационализиране на работата и ограничаване поемането на чужди задължения обаче, е силно необходимо при настоящите обстоятелства.

Дигиталната революция: подобряване на ефективността, комуникацията и сътрудничеството

Екипът на компанията Eplan е убеден, че корпоративната социална отговорност и рентабилност не се изключват взаимно. „С безплатни инструменти като платформата Eplan eView, която наскоро беше отличена с наградата Automation Award 2020 от читателите на „elektro Automation“, проектантите, инженерите по поддръжката, ръководителите по продажби и оперативните мениджъри могат да работят съвместно и дистанционно“, коментираха за ДигиталнаИндустрия.bg от Ритбул, утвърдена българска търговска компания на решения за индустрията и строителството. Дигиталната революция позволява по-голяма ефективност и по-бърза комуникация между отделите. Накратко, всеки, който се нуждае от информация, може да получи достъп до нея, без да е необходимо да пътува или да разпечатва документи.

Лесна за използване функция за проверка в Eplan eView

Този подход може да даде възможност на компаниите да балансират индивидуалните си нужди, да им осигури ефективна работна среда и възможности за сътрудничество при създаването на „новия“ офис. По отношение на икономическите ползи, новите цифрови платформи улесняват споделянето на информация и подобряват възможностите за обучение.

Интернет на нещата и широката наличност на облачно-базирани инженерни платформи, типизирани от Eplan eView и Eplan eBuild, предоставят важни възможности за бизнеса, който търси ефективен отговор на създалата се нова обстановка. „Тези специализирани платформи са допълнени от инструменти като Google Docs, Microsoft Teams, Slack и Monday, които дават възможност за създаване на работна среда, която поддържа предимствата на тясното сътрудничество, дори когато членовете на екипа са в различни географски области“, допълниха от фирма Ритбул.

Друг важен елемент от пост-пандемичния дистанционен офис е, че много служители повишават квалификацията си и търсят обучения, за да усвоят нови умения, които да им позволят да се адаптират към новата си работна среда. Истината е, че дори преди настоящата криза, нововъзникващите технологии и новите работни стратегии промениха работните места и изискванията към уменията, необходими на служителите, за да се справят.

Непрекъснат ръст на автоматизацията и внедряване на изкуствен интелект

Изследване на McKinsey Global Institute от 2017 г. показва, че 14% от глобалната работна сила ще трябва да смени професиите си или да придобие нови умения до 2030 г. поради повишеното ниво на автоматизация и използването на изкуствен интелект. Понастоящем същата организация е установила, че 87% от ръководителите смятат, че има пропуски в уменията на работния персонал или очакват появата на такива в рамките на няколко години. В същото време по-малко от половината от анкетираните са имали ясна представа как да се справят с проблема - компаниите просто трябва да преминат от аналогови към дигитални процеси.

Пандемията от COVID показа на организациите, че съществува спешна необходимост от промяна на работните стратегии. За да преодолеят проблемите, появили се в резултат от кризата, компаниите трябва да се ангажират с тактически подход, който развива дигитални и когнитивни способности на заетия персонал, неговите умения за социално взаимодействие, адаптивност и устойчивост. „Сега е моментът компаниите да увеличат степента на дигитализация, да инвестират в съвместни платформи, базирани на облак, както и да се ангажират да повишат квалификацията на своите служители от всички нива в подготовка за новата реалност“, коментираха в заключение от фирма Ритбул.

Информация за фирма Ритбул ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!

Източник на снимковия материал: Ритбул, Eplan

Сподели

Още от Склад на бъдещето