Настоящата ситуация силно ускори темповете, с които предприятията се модернизират и променят. Дигитализацията на всички процеси и въвеждането на иновативен и мощен WMS (Warehouse Management Software, или Система за управление на склад и логистика) е ключова и вече не е химера от бъдещето, а необходимост, която води до конкурентоспособност. „Много преди имплементацията, компанията трябва да разбере кои са важните за нея характеристики на WMS софтуера, да подбере най-правилния подизпълнител и да състави ясен план за внедряване“, коментираха за ДигиталнаИндустрия.bg от фирма STAMH. В помощ на фирмите, които искат да внедрят WMS, утвърдената българска компания ще Ви предостави четири важни съвета за оптимален подбор на правилен софтуер и партньор за внедряване. Вижте какви са те.
Съвет 1: Вътрешна подготовка за избор
Една от най-важните първоначални стъпки е сформирането на проектен екип. За подбора на правилното WMS решение е необходимо да се състави Cross Functional Team. В него трябва да се включат професионалисти с дигитално мислене от отделите по финанси, продажби, производство, IT и разбира се – от склада.
Често срещана грешка е да се пристъпва към автоматизиране чрез WMS на процеси, които са лошо организирани. Затова една от задачите на проектния екип е да направи анализ на процесите в склада, въз основа на който може да се оптимизира работата на екипите в него.
„Изборът за преминаване към операции, изискващи по-малко човешки ресурс за сметка на хардуерни и софтуерни решения – автоматизация и роботизация, влияе пряко върху всички останали процеси във фирмата. Затова е препоръчително да се направи прогноза за развитието на фирмата, за да не се окаже, че след време избраният софтуер не може да посрещне разрастването на дейността на компанията“, обясниха от STAMH.
Съвет 2: Изберете важните за вашия бизнес характеристики на WMS софтуера
След като ръководството даде зелена светлина на проекта, екипът трябва да определи основните характеристики на търсения WMS. На първо място е необходимо той да бъде достъпен. Експортирането на данни в него следва да бъде лесно и удобно за потребителите му и интерфейсът да бъде удобен за работа в реално време. Освен това, необходимо е програмата да е съвместима с общоприетите стандарти.
„В зависимост от дейността на дадената фирма се прибавят и различни специфични функционалности на софтуера, свързани с изискванията към определен вид стоки. Голям плюс е системата сама да дава предложения за пренареждане на склада с цел оптимизация на пространството и да избира различни модели за пикиране според състава на поръчката“, поясниха още от STAMH.
Препоръчително е търсеният WMS да е от модулен тип и да има възможност за допълнително разширяване и е почти задължително софтуерът да може да се интегрира с други системи – ERP, CRM, TMS, BI и др. Не трябва да се пропуска и възможността за интеграция със системи за автоматизация и роботизация и технологии за пикинг (гласови системи, RFID, pick to light, put to light и т.н.). Те са нужни при преминаване от процеси в склада, предимно зависещи от човешкия фактор, към управление чрез хардуерни и софтуерни решения.
Съвет 3: Не подценявайте важни аспекти при избор на изпълнител
След като е уточнено какви функционалности е необходимо да има търсеният софтуер, може да се пристъпи към избора на изпълнител. На първо място, търсената фирма интегратор, следва да притежава значителен професионален опит. Наличието на опитни професионалисти в изграждането и управлението на складови процеси е сериозно предимство.
От много голямо значение е дали предлаганият от нея продукт има силно присъствие на пазара. Софтуерни продукти се появяват постоянно, но често се случва те да преустановят своето съществуване, а оттам и поддръжката им да отпадне. Продължителността на живот на продукта на пазара е важен показател за поддържаното ниво и актуалността спрямо нуждите на клиентите.
„Добре е екипът да се информира и какви са допълнителните разходи за активиране на нови функционалности в бъдеще, а не да се задоволява само с оценка на оферираните параметри. Естествено, както при всяка сделка и тук е важно да се обърне специално внимание на наличните ресурси за изпълнение на проекта. Все пак, всяка компания слага определени граници на сумите, които може да похарчи за софтуер“, посочиха от STAMH.
Както всеки продукт, който ще се ползва дългосрочно, софтуерът се нуждае от навременна техническа поддръжка. Затова трябва да се обърне сериозно внимание на предоставяната от интегратора техническа поддръжка. Необходимо е тя да гарантира минимум отстраняване на грешки в стандартната версия, да бъдат достъпни нови версии, както и консултации относно използването.
Съвет 4: Изградете детайлен план за внедряване
Първата стъпка при изработване на план за внедряване е да изберете подходящото време. Желателно е това да е период от годината, през който бизнесът на дадената фирма е със слаба активност. След това е важно да се очертаят реалистични срокове и да се поставят ясни задачи.
„Добре е още в началото да се разработи програма за обучение на служителите и тя да започне навреме. Не се препоръчва извършването на модификации преди да е завършен базовият модел. По-добре екстрите, които се появяват в движение, да се отложат за по-нататък, за да не нарушат основните процеси“, поясниха от доказаната българска компания.
„Естествено, постоянно трябва да се наблюдава процесът на внедряване и да се вземат навременни мерки за корекции. При наличие на стар софтуер може да се предвиди известен период на паралелна работа на двете програми. Това е повече за преодоляване на страховете от новата система, а не за неин коректив“, допълниха в заключение от компанията.
Повече информация за Стам Лтд ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: STAMH (Стам)
- Таня Петрова от HRS България: Бъдещето принадлежи на тези, които съчетават дигиталните иновации с човешка топлина 15.01.2025 г.
- Рувекс: Eurotis създаде иновативната тръбна система за термопомпи Euroklima с патентовано решение за устойчивост и ефективност 15.01.2025 г.
- Помпен офис: Дозиращата система Seko LS100 бе обявена за продукт на 2024 г. в сектора на професионалните перилни услуги 14.01.2025 г.
- Ротек: Bastian Solutions ускорява автоматизацията на складове с емулационна технология и компоненти от Rockwell Automation 14.01.2025 г.
- Sektori i prodhimit në Serbi ka shënuar një rritje prej 4.4% për vitin 2024 14.01.2025 г.
- Engineer Vasilev, drejtor operativ i Smart Energy, komentoi performancën e instalimeve fotovoltaike me bazë tokësore 13.01.2025 г.
- GreMa 3D prodhoi një kopje dixhitale mbresëlënëse të një steme falë skanerit SIMSCAN-E 3D nga Scantech 10.01.2025 г.
- Kompania e Maqedonisë së Veriut Vitalia po zgjeron veprimtarinë e saj me një bazë të re prodhuese 13.01.2025 г.
- Решение кое вклучува центар за обработка ROBODRILL и робот на FANUC ја зголемува продуктивноста во Grip 13.01.2025 г.
- Производствениот сектор во Србија забележа раст од 4,4% за 2024 година 14.01.2025 г.
- Инж. Василев, оперативен директор на Smart Energy, ја коментира продуктивноста на копнените фотонапонски инсталации 14.01.2025 г.
- Компанијата Виталиа од Северна Македонија ја проширува својата активност со нова производствена база 13.01.2025 г.
- Sectorul de productie din Serbia a inregistrat o crestere de 4.4% pentru anul 2024 14.01.2025 г.
- Compania nord-macedoneana Vitalia isi extinde activitatea cu o noua unitate de productie 13.01.2025 г.
- Serbia a semnat un contract de 720 de milioane euro cu PowerChina pentru constructia metroului din Belgrad 10.01.2025 г.
- GapMinder investeste 1 milion de euro in startup-ul romanesc de inteligenta artificiala Parol 10.01.2025 г.
- Центрифугалне пумпе компаније Saer раде са протоком од 10.000 кубних метара м/ч у наводњавању поља пиринча у Парагвају 14.01.2025 г.
- Производни сектор у Србији бележи раст од 4,4 одсто за 2024. годину 14.01.2025 г.
- Мултиинжењеринг представља пет кључних трендова који ће обликовати будућност аутоматизације 2025. године. 13.01.2025 г.
- Хидролија : Дугорочни пројекти за одрживо управљање водним ресурсима су наш фокус у 2025. години 10.01.2025 г.
-
Логистика и операции в хладилни складове: 360° изглед на мобилните стелажни системи за палета на STAMH
18 декември 2024 г.
-
БГ Роботи: Бъдещето е в офлайн програмирането на роботи за ускорено внедряване без спиране на производството
09 ноември 2024 г.
-
SpaceCAD: CAM Assist е иновативно софтуерно решение с AI, което „чертае“ бъдещето на CNC машинните цехове
09 ноември 2024 г.